Størrelsesguide til perlearmbånd - hjælp!!

Her kan du poste alt om smykkefremstilling, perler og smykkedesign som du ikke kan få til at passe ind i en af de andre fora.
jane
perle

Størrelsesguide til perlearmbånd - hjælp!!

Indlægaf jane » torsdag, 01. december 2016 13:21

Hej

Jeg skal lave armbånd i forskellige størrelser med forskellige størrelse af halvædelstenperler. Jeg har set i meget gamle indlæg, at nogle har et udregningsark til dette, så man kan se se hvor mange perler til hvilken længde alt efter størrelse perler. Jeg har forsøgt at kontakte dem som har posted opslag, men intet svar.

Er der nogen af jer som kan hjælpe mig?

På forhånd mange tak.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Størrelsesguide til perlearmbånd - hjælp!!

Indlægaf kiskan » torsdag, 01. december 2016 14:33

Hej Jane og velkommen til *hilse*

Jeg har været medlem siden 2007 og husker ikke at have hørt om sådan et ark! Der er meget få aktive herinde, det er nok derfor du ikke får svar.

Jeg har lavet et kræmmerhus af et stykke pap og sat mål på fra 16 til 20 cm. Hvis jeg laver armbånd på elastik lader jeg den ene ende blive på spolen og måler mig frem på mit kræmmerhus til den størrelse jeg vil lave. Først derefter klipper jeg elastikken fra spolen.

Det samme gør jeg også hvis armbåndet er på wire. Derudover skal du lægge dit låsesæt på en række og måle hvor meget det vil fylde i længden og læg dette mål til målet med perlerækken, så vil du have den fulde længde.

Håber det vil kunne hjælpe dig :-)
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » torsdag, 01. december 2016 22:24

Jane fik heldigvis den gode idé, at sende mig en pb, og dermed modtog jeg en mail fra Forum.
Dokumentet er videresendt og jeg vil nu benytte lejligheden til at ose lidt rundt herinde, hvor jeg ikke har slået mine folder i "100 år".
Smykkefremstillingen er lagt på hylden, men måske besøget her kunne give fornyet interesse, så de kilovis af strenge og andre gode materialer i kælderen kan blive omsat til noget brugbart.
Mvh
Suz

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 01. december 2016 22:54

Velkommen tilbage Suz *tommel*
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » onsdag, 07. december 2016 12:57

Suz skrev:Jane fik heldigvis den gode idé, at sende mig en pb, og dermed modtog jeg en mail fra Forum.
Dokumentet er videresendt og jeg vil nu benytte lejligheden til at ose lidt rundt herinde, hvor jeg ikke har slået mine folder i "100 år".
Smykkefremstillingen er lagt på hylden, men måske besøget her kunne give fornyet interesse, så de kilovis af strenge og andre gode materialer i kælderen kan blive omsat til noget brugbart.

Velkommen tilbage Suz *chear*
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Tilbage til "Generelt/Rodekassen"