Når ting går i stykker.

Her kan du poste alt om smykkefremstilling, perler og smykkedesign som du ikke kan få til at passe ind i en af de andre fora.
Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » mandag, 12. januar 2009 10:35

Jeg har aldrig oplevet at en wire knækkede. Jeg bruger udelukkende Beadalon.
Det er sjældent at jeg fører wiren tilbage igennem flere perler. Det er jo ofte de mindste perler, der sidder i nakken, det ville kræve en tynd wire, hvor de øvrige perler så vil sidde for løst. Det er heller ikke nødvendigt, hvis wireklemmerne og wiren er god og passer sammen. Måske har det betydning, at jeg bruger hestesko og klemperletang?

Mange af mine kæder er jo ret tunge, her synes jeg at kobberklemmerne er de bedste.

Jeg laver gerne en træktest når jeg er færdig med kæden. Den skal kunne holde til at jeg hiver i den

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » mandag, 12. januar 2009 10:35

Jeg synes ikke det har været så slemt endda..undtagelsen er et smykke jeg lavede til min mor....Jeg havde selv brugt det et par dage, for at sikre mig at det kunne holde, inden jeg sendte det til hende...
Hun og veninderne havde så travlt med at flå den ud af pakken, så det endte med at de flåede smykket i stykker...
Jeg har også fornyligt haft et smykke til reperation, men ejeren indrømmede at hun havde været "slem" ved smykket på en eller anden måde!
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Syrenprinsessen
Månesten
Geografisk sted: Løve - Bryrup
Kontakt:

Indlægaf Syrenprinsessen » mandag, 12. januar 2009 17:46

Jeg har ikke nogen wireklemmetang. Men det er nu heller ikke det, der er problemet. Det er mere at tråden er knækket.
Kreativitet er min ilt!

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » mandag, 12. januar 2009 19:01

Du behøver heller ikke en klemtang. Jeg bruger en fladtang og har i de 3 år jeg har lavet smykker ikke oplevet at en eneste er gået op. Det lyder som om din tråd er for tynd i forhold til dine perler som andre også er inde på.

Til tunge sten/perler bruger jeg min. 0.38 og altid 2 klemperler (kan ikke ses da je bruger sterlingsølvperler med store huller der dækker klemperlerne helt. Til mindre perler bruger jeg 0.30 mm

Jeg fører også altid wiren minimum 2 perler tilbage.
Krokade - smykker lavet med hjertet

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Geografisk sted: Videbæk
Kontakt:

Indlægaf Verdante » mandag, 12. januar 2009 19:16

Knækker wiren i kæden og ikke kun i lukningen? Hvis den gør det, så lyder det til at den ikke kan klare vægten eller sliddet på den. Her vil det hjælpe med en anden wire.

Tilbage til "Generelt/Rodekassen"