Vedjledning: Knyttede øreringe

I dette forum vil der komme diverse vejledninger fra forums moderatorer og brugere til hjælp for nybegyndere og andre der måtte søge hjælp til diverse smykke fremstillings teknikker.
Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Vedjledning: Knyttede øreringe

Indlægaf Diddah » lørdag, 20. november 2010 21:30

Joanna efterspurgte hvordan jeg lavede de knyttede ørering jeg lagde op i udfordringen ’bytte, bytte November 2010’

Eftersom kuglen jeg har her er mindre har jeg brugt en tyndere nylonsnor. 0,8 mm. Men man kan bruge hvad man ønsker for at opnå den effekt man stiler efter, bare snoren kan komme igennem perlen 1 gang. Øreringen her var noget der pludselig opstod, men den er nu meget sød. For at lave øreringen er det en forudsætning at man kan knytte, det er super nemt at lære.

Billede
Her har jeg brugt:

* en forsølvet perle 10 mm
* 20 cm nylon snor 0,8 mm
* Ca 80 cm nylonsnor 0,8mm (jeg kan bedst lidt at have lange snore når jeg knytter, man kan evt godt bruge en kortere snor)
* FS ørekrog

Billede
Den 20 cm snor bukker jeg på midten sådan midtersnore er dobbelt. Jeg begynder at knytte på almindeligvis.

Billede
Når man har knyttet den ønskede længde som der skal sidde ’ovenpå’ perlen så skubber man det knyttet forsigtig op så der er en lille ring der kan sætte på krogen senere. Man kan også sætte krogen på før man knytter, men jeg finder den kun irriterende at den hænger der og dingler ;)

Så sætter man perlen på den ene midtersnor og den anden kører ude langs perlen, den skal du bruge til at knytte på.

Billede
Så knytter du videre på 1 midtersnor, mens den anden snor venter i bunden af perlen. Når du nu knytter på 1 midtersnor skal du ikke stramme for meget til for når du kommer ned til bunden skal du igen knytte med 2 midtersnore op til starten.

Billede
Når du kommer ned til bunden skal du som sagt bare fortsætte med at knytte, men nu skal du blot tage den snor der gik igennem perlen med som midtersnor, sådan at du igen har 2.

Billede
Når du har knyttet op til hvor du begyndte så gør jeg det at jeg klipper midtersnorene og smelter enderne.

Billede
Så stikker jeg højre snor ind bagved snoren der går ned igennem perlen og ud på den anden side så den nu er til venstre. Det samme gør jeg med den venstre snor, så den ligger til højre, også binder jeg faktisk bare to alm. knuder.

Billede
Hvis man ikke synes det er godt nok binder man en knude på ydersiden også enten limer eller smelter man de to ender og det er ikke noget man ser når den er færdig. ;D

Billede
Og vips nu har du knyttet en ørering!
Billede

Jeg eksperimenterede også med en anden form for knyttet ørering.

Her behøves ikke så meget forklaring, billederne taler godt for sig selv. :D God fornøjelse.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

God fornøjelse
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Tilbage til "Vejledningsforum"