FOTO - AT TAGE GODE BILLEDER, hvordan?

I dette forum vil der komme diverse vejledninger fra forums moderatorer og brugere til hjælp for nybegyndere og andre der måtte søge hjælp til diverse smykke fremstillings teknikker.
foxylady1
Diamant
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

FOTO - AT TAGE GODE BILLEDER, hvordan?

Indlægaf foxylady1 » søndag, 01. juli 2007 19:27

Hej alle sammen :)

Har I nogle gode tips og tricks til når man tager foto af sine smykker?

Jeg tænker på, hvordan med belysning og omgivelserne???

Jeg synes det kan være svært at få billederne skarpe nok og jeg bruger ellers en fokus-funktion på mit 1 år gamle digitalkamera. ?

Jeg håber der er nogen der har nogle gode erfaringer med dette!*help*

mvh.

foxylady1

Brugeravatar
Britta T.
Helt speciel perle
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf Britta T. » mandag, 02. juli 2007 08:21

Jeg har også et digitalkamera, som jeg bruger flittigt til smykkefotos. I starten havde jeg problemer med at få billederne helt skarpe og gode, men jeg har fundet ud af, at det er bedst at tage billeder udendørs, og helst på en lidt overskyet dag. Man kan også trække ind i skyggen på en solrig dag *rulle*

Jeg bruger macro-funktionen (fokus) på kameraet, når der skal tages billeder tæt på, men i stedet for at gå helt tæt på og fotografere, har jeg fundet ud af, at det er bedre at tage det knap så tæt på, og derefter bruge et redigeringsprogram og tilskære billedet. Billedet bliver skarpere på denne måde.

Sørg også for at dit smykke ligger på/hænger på en "rolig" baggrund. Det skal være sådan, at det kun er smykket der fanger opmærksomheden, og der skal ikke være noget der "forstyrrer" øjet i baggrunden.

God fornøjelse *tomup*

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » fredag, 06. juli 2007 19:52

Jeg bruger også macrofunktionen på mit digitale kamera og aldrig med kunstigt lys for så bliver de enten blålige eller gullige. Jeg er forholdsvis tæt på og redigerer ikke efterfølgende - andet end størrelsen.

Det fungerer bedst - for mig - hvis de tages om dagen i mit bryggers med det naturlige lys der kommer udefra. Så det er typisk en weekend beskæftigelse. Jeg er begyndt at lægge et stort stykke rullepap ud. Klistret op på væggen og som samtidig dækker hele underlaget. Så har hele billedet samme baggrundsfarve. Så anretter jeg smykkerne på en sød æske. Jeg syntes selv at det fungere fint.

Vh Krokade

Brugeravatar
trine
Funky
Geografisk sted: eskebjerg vestsjælland
Kontakt:

Billeder af smykker

Indlægaf trine » fredag, 06. juli 2007 22:29

Hej
Jeg bruger også digitalkamera med makroindstilling. Jeg har et gammelt oliefyr som er malet lidt på samme som den refeksbaggrund fotograferne bruger. På det kan smykkerne hænge og smykkerne bliver belyst med en tømmerlampe. Jeg synes det giver ret gode billeder. Jeg bearbejder alle billeder i photoshop for at lave gode nærbilleder. Det er bare svært at tage billeder af grønne perler i kunstigt lys. Det er som om at netop de er sarte overfor kunstigt lys. De bliver ofte lysere, end de er i virkeligheden. Det er som om farverne dør lidt i det kunstige lys. Faren ved et kunstige lys er også skyggerne. De kan være meget dominerende og skal bagefter redigeres væk.. ja eller bruges som en effekt.
Jeg har fået ros af flere kunder *smækkys* (tak), netop for mine skarpe billeder, der tydeligt viser smykker og perler. Jeg har netop gjort mig umage på den front, fordi jeg selv kun køber perler, hvor man tydeligt kan se produktet.
Venligst Trine
trine rosenstand funky-beads

Brugeravatar
trine
Funky
Geografisk sted: eskebjerg vestsjælland
Kontakt:

Foto igen igen

Indlægaf trine » fredag, 06. juli 2007 22:36

HOV

jeg glemte lige noget. Min erfaring er at netop hvid bagrund kan give matte og blålige billeder, hvad enten det er kunstigt eller naturligt lys. Det er faktisk bedre at lave en baggrund på afstand og så hænge smykket lidt ud fra baggrunden. På den måde bliver bagrunden sløret, hvilket fremhæver smykkerne og giver en god virkning.
Venligst Trine
trine rosenstand funky-beads

Meier

Indlægaf Meier » fredag, 19. oktober 2007 11:27

Nogen ideer til hvordan man kan hænge øreringe op, når man ikke har et smykkestativ? Jeg tænkte på en strikkepind eller lign., men der må være bedre løsninger?

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » fredag, 19. oktober 2007 11:35

Har før brugt 2 meget høje glas vendt på bunden og med en tynd træpind imellem (grillspyd - fåes i Pandurohobby og Bilka bla.). Hang øreringene på og tog billedet tæt på, så det kun var pinden og selvfølgelig øreringene man kunne se :mrgreen:

Brugeravatar
joan
Ferskvands perle
Geografisk sted: jægerspris
Kontakt:

hej

Indlægaf joan » fredag, 19. oktober 2007 12:16

Hej Så har jeg et tip her.....

Bruger selv digital kamera med makro funktion men har også hentet et gratis billede redigering program fra google og jeg synes at effekten er kanont....

Hvad synes I?

Billede
Everyone is necessarily the hero of his own life story -- John Barth

Brugeravatar
joan
Ferskvands perle
Geografisk sted: jægerspris
Kontakt:

Indlægaf joan » fredag, 19. oktober 2007 17:58

Programmet hedder picasa2 bare taste billede program på google så kommer den frem som den først, det er et program som google har lanceret

Hej line

mener du mit billede?
Everyone is necessarily the hero of his own life story -- John Barth

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 19. oktober 2007 18:06

jeps

vase
Peridot

Indlægaf vase » tirsdag, 09. december 2008 05:55

Hvis ikke i ved det er Picasa kommet i en 3 udgave -Picasa 3 underligt nok;). Der kan man også nemt lave collager mv.

Vh Vase

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » onsdag, 10. december 2008 00:22

hvad sker der hvis man så har picasa2 liggende...kommer den anden så bare ind som en opdatering eller lægges 3'erne ind som ny..???

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » onsdag, 10. december 2008 00:57

vase skrev:
Bling-Bling skrev:hvad sker der hvis man så har picasa2 liggende...kommer den anden så bare ind som en opdatering eller lægges 3'erne ind som ny..???

Jeg TROR at den lægger sig oven i automatisk...Jeg "gik" selv efter Picasa 3 men fik af en eller anden grund 2'eren først. Installerede så bare igen, og kan kun se 3'eren.

Jeg har dog valgt bare at have den liggende til senere brug-og åbner stadig mine fotos i windows fordi man kan slette billeder med det samme der.

Jeg up.-oader på photobucket-de har det meste af det jeg skal bruge til redigering, men ønsker man at lave nemme og flotte collager er mange glade for Picsa 3 ved jeg.

Vh Vase-som altså ikke er pc ekspert, men bare har hørt og set det...

tak for dit svar....jeg skal ihvertfald ha den nyeste vertion...da jeg er glad for picasa også....kan varmt anbefale det....det er let og overskueligt... *pokal*

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » onsdag, 10. december 2008 01:06

nu er picasa3 installeret....og WOOOOOOOOOW hvor er den FED med de collager....MUMS...det er bestemt noget jeg vil kunen anvende til mine smykkebilleder....weeeee *klappe*

jeg synes at i andre skulle give det en chance og prøve at installere og se hvad det er for ngoet...i bliver overrasket over hvor godt det er lavet til alle de basic ting man lige skal ha fixet på billederne...

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » onsdag, 10. december 2008 11:14

Jeg bruger en troldegren til at hænge mine øreringe op på... Tager også mine billeder udendørs, og har brugt rigtig gamle bøger som baggrund...

Eksempler;

Billede

Billede
Jeg holder troldegrenen i den ene hånd og tager billeder med den anden... Lidt et kunststykke og det tager mange billeder at få et godt, men resultatet er rimelig fedt synes jeg...

Bøgerne kan være en forvirrende baggrund og mange er uenige om, om det er super flot eller for forvirrende. Men jeg beholder det, da det passer til min stil. Jeg vil helst ikke have den obligatoriske hvide baggrund, da jeg ikke synes jeg vil skille mig ud i mængden...
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Tilbage til "Vejledningsforum"