KNYTTE ARMBÅND - Sådan knytter man fladt (Macrame)

I dette forum vil der komme diverse vejledninger fra forums moderatorer og brugere til hjælp for nybegyndere og andre der måtte søge hjælp til diverse smykke fremstillings teknikker.
Brugeravatar
DortheKR
Sølv perle
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

KNYTTE ARMBÅND - Sådan knytter man fladt (Macrame)

Indlægaf DortheKR » fredag, 04. juli 2008 13:37

Her er vores vejledning - tilbagemelding modtages gerne - hvis du har indputs - der kan gøre vejledningen optimal for alle.

http://gammelbro.blogspot.com/

kig under 'trin for trin - knyt armbånd - Macrame
Kærligst Dorthe

Brugeravatar
Ditte
Peridot
Geografisk sted: Lemvig, Vestjylland.
Kontakt:

Indlægaf Ditte » onsdag, 27. august 2008 19:58

Sarah - Man bruger tit en lidt tyndere tråd i midten, da det ikke er alle perler der har meget store huller :) Og så tykkere til at knytte med, så armbåndet bliver lidt større at se på :)
- Ditte :)

Brugeravatar
Nuser
Guldperle
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Nuser » tirsdag, 09. september 2008 12:53

Sikke en god vejledning. Nu kan jeg også knytte og jeg synes det er skideskægt. Nu har jeg sat mig for, at jeg vil finde et superbilligt sted at købe snor, så hvis nogen har nogle fix - så sig til. Jeg har foreløbig fundet denne http://www.macramesuperstore.com/Cart.aspx, men jeg må lige have fundet ud af fragtsatserne, og så der jo også det med toldgebyret. Håber jeg kan finde noget i EU. Hvis nogen har nogle indkøbsfif, så sig endelig frem.
Billede Husk at være god ved dyrene !

Brugeravatar
Nuser
Guldperle
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Nuser » tirsdag, 09. september 2008 13:40

Ja, men jeg vil helst have det i polyester, som kan brænde. Jeg tror ikke jeg kan hitte ud af at lukke ellers.
Billede Husk at være god ved dyrene !

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » tirsdag, 09. september 2008 17:38

Brugeravatar
DortheKR
Sølv perle
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlægaf DortheKR » fredag, 14. november 2008 16:42

t.s.p skrev:ok, hvor langt bliver dit armbånd så? og hvor mange perler?
Det er bare for at jeg kan se at ved vinstons -design anvisnig på armbånd, der skriver de en anvisning med længde osv. og så kunne det jo være der også var nogle der havde målene til denne knytte vejl.

Målene står i opstarten af vejledningen - men de ER kun vejledende og jo også opgivet som ca mål - alle knytter forskelligt - stramt - løst. Knyttegarnets tykkelse - om det strækker sig eller ej - hvor stort armbåndet skal være - størrelse og antal af perler osv - er af betydning.

Men generelt - ca 50 cm til midten - du bruger 130 - 180 til at knytte med( lad være med at klippe knyttetråden af før du fæstner - så sparer du lidt tråd) lad rulle stå på din venstre side ( det er derfra du slår slaget))

Du bruger 50 - 70 cm til "låsen" ( igen lad tråden sidde på rullen)
Kærligst Dorthe

Brugeravatar
momoes
Æresmedlem

Indlægaf momoes » fredag, 30. januar 2009 13:09

Se også vejledningen til indbygget glidelukning her: http://line-design.dk/Forum/phpBB2/viewtopic.php?t=4931
Vh. Maria

Perloman og medlem af moderator-teamet.. :-)

Tilbage til "Vejledningsforum"