VEJLEDNING- Viklinger

I dette forum vil der komme diverse vejledninger fra forums moderatorer og brugere til hjælp for nybegyndere og andre der måtte søge hjælp til diverse smykke fremstillings teknikker.
Brugeravatar
ADMIN
ADMIN-MODERATOR

VEJLEDNING- Viklinger

Indlægaf ADMIN » søndag, 17. august 2008 18:05

Momoes vejledning:
Jeg lavede lige en overspringshandling, der resulterede i denne tegneserie hvordan jeg laver øjerne til mine viklinger.. De grå bolde er rundtangen... Spørg bare hvis den er uforståelig...
Billede

Derudover så holder jeg rundtangen i øjet mens jeg vikler, så øjet bliver ved at være rundt...

Dittes vejledning:
Da jeg er elendig til at forklare, så lavede jeg lige hurtigt en vikling, og forsøgte at tage nogle billeder af det :P Da min kamera ikke er super handy og jeg ikke er udstyrret med en ekstra arm, så er billederne måske ikke heeeelt så gode som de kunne have været :P

Først lige et billede af de tre tænger jeg bruger og et lille stykke tråd :P
Billede

Dernæst har jeg lige lavet den første vikling, da det gik helt galt med billederne, droppede jeg dem, og tog nogle nye i stedet :P
Billede

Her er perlen kommet på, og jeg har bøjet tråden i en 90grader vinkel
Billede

Så skal tangen drejes en smule, hvorefter buen til øjet laves:
Billede

Tangen drejes endnu engang, og øjet lukkes:
Billede

Sådan holder jeg min rundtang i den ene hånd:
Billede

Så begynder jeg at vikle i et stramt tag, evt med fladtangen. Jeg plejer at blive ved med at holde fast i øjet i samme position, altså ingen venden og drejen med rundtangen, den holder jeg fast i hele tiden :P
Billede

Når der så er viklet helt ned, klipper jeg af og lader en lille stump stritte, som jeg så maser ned med min fladtang, så den forskubber viklingen en smule, så den bliver lidt mere stram. Derefter stritter der gerne et lille ekstra stykke ud, det klipper jeg af hvis jeg kan, eller også klemmer jeg igen med tangen:
Billede

Her er mit resultat så:
Billede
Denne ADMIN-bruger dækker over admin og moderatorer og bruges af ialt 4 personer.

Tilbage til "Vejledningsforum"