VIKLING - tutorial på hvordan man laver en engel af tråd

I dette forum vil der komme diverse vejledninger fra forums moderatorer og brugere til hjælp for nybegyndere og andre der måtte søge hjælp til diverse smykke fremstillings teknikker.
Brugeravatar
sæsar
Peridot

VIKLING - tutorial på hvordan man laver en engel af tråd

Indlægaf sæsar » torsdag, 06. november 2008 01:47

Jeg har nu endelig taget mig sammen til at lave en tutorial, håber at i kan bruge den.

Tutorial for engel.
Denne har jeg lavet i rund tråd for denne tutorial, for at vise at man godt kan bruge rund tråd også, det eneste det kræver er at du banker den tråd du skal vikle så den bliver lidt flad, så kan viklingerne holde ordentligt.
Matriale forbrug er som følger.
5 stk. perler i 4mm og 1 perle i 8mm
sølv tråd eller hvad du vil bruge, rundtang - fladtang - bidtang
Så går vi i gang.

1: Klip 4 stk. sølvtråde på 6cm, Klip 1 stk. sølvtråd på 8cm,
Klip 1 stk. sølvtråd på 7cm denne tråd skal du bruge til at vikle om de 5 andre tråde.
2: Ret trådene ud, dette gøres ved at holde med en fladtang i den ene ende af tråden,
og trække det igennem en pudseklud. SE BILLED
Billede

3: Tag nu den tråd der skal bruges til at vikle med den på 7cm, og lav et buk med din fladtang. SE BILLED.
Billede

4: Tag nu de 5 andre tråde og samel dem så den længste ligger i midten. SE BILLED.
Billede

5: Hold de 5 tråde i venstre hånd og tag så vikletråden og placer den 4cm fra toppen af den længste tråd. SE BILLED.
Billede

6: Begynd atvikle tråden rundt om de 5 tråde, sørg for at de 5 tråde hele tiden ligger fladt ved siden af hinanden,
lav viklinger så der er ialt 4 pæne viklinger på den side vi vil ha som forside, SE BILLED.

Billede

sådan skal forsiden se ud SE BILLED
Billede

7: På bagsiden klipper du det overskydende tråd af. SE BILLED.
Billede

8: Ta nu en kniv eller hvad du vil bruge, det skal bare ikke være for tykt, spred nu trådene som vist på BILLEDERNE herunder
BilledeBillede
Billede

9: I den ende hvor trådene er lige lange, Klipper du 1cm af de 2 yderste en 1/2 cm af de 2 næste , og 3mm af den i midten. SE BILLED
Billede

10: Tag så perlerne på 4mm og sæt dem på trådene og lav et loop med din rundtang, dette gøres med alle 5 tråde. SE BILLEDER.
BilledeBilledeBillede
Billede

11: Så skal vi lave den anden ende her skal de 2 yderste tråde være 1,2cm lange de næste 2 skal være 1,5cm lange og den miderste skal være ca. 2,2cm lang til en perle på 8mm. SE BILLED
Billede

12: Brug din rundtang og lav loop, jeg laver dem mindre i denne ende da det er dem jeg kalder armene på englen lav de 4 yderste tråde
SE BILLED.

BilledeBillede

13: På den miderste tråd putter du din 8mm perle på og laver et loop, SE BILLED
Billede

Bravo så er den færdig, man kan sagtens lave den kortere eller længre det bestemmer man selv.
Dette er faktisk grundteknikken i alle de ting jeg har viklet.
Hilsen sæsar
totalt afhænig af smykker

Brugeravatar
Eller
Diamant
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Eller » torsdag, 06. november 2008 18:11

Mit kamera er heller ikke istykker, men jeg øver også liiidt mere :roll:

Eller
Verus amicus rara avis - En sand ven er en sjælden fugl

Brugeravatar
sæsar
Peridot

Indlægaf sæsar » fredag, 07. november 2008 18:29

Hej alle sammen.

Jeg er rigtig ked af at jeg har fået jer til at prøve med rund tråd, da jeg læste at chaser ikke kunne stramme viklet¨åden nok, prøvede jeg igen at lave en i rund tråd, od det ser ud til at jeg var heldig med den første for jeg kunne heller ikke få vikletråden til at holde på de 2 næste jeg prøvede. Jeg vil prøve senere om det kan lade sig gøre hvis man bruger halvrund tråd som vikletråd.
Undskyld Undskyld piger for jeres spildte forsøg med det runde tråd
sæsar
totalt afhænig af smykker

Brugeravatar
inafensmark
Udfordringsperle
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf inafensmark » fredag, 07. november 2008 20:21

Hvor er det bare flot.

Jeg vil også have tid til at vikle igen!

Ved ikke om det har været oppe i de andre tråde, for er her jo ikke rigtigt lige nu (er heller ikke på nu, jeg læser anatomi og fysiologi, shh:))
Men altså, den tråd du har brugt i de andre viklinger; halvrund, firkantet, snoet osv..
Laver du det selv? Køber det? Do tell, do tell!

Tilbage til "Vejledningsforum"