Vejledning i Josefineknuden

I dette forum vil der komme diverse vejledninger fra forums moderatorer og brugere til hjælp for nybegyndere og andre der måtte søge hjælp til diverse smykke fremstillings teknikker.
Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Vejledning i Josefineknuden

Indlægaf perlemig » torsdag, 23. juli 2009 00:33

Flere har spurgt til en lille vejledning til Josefineknuden, som jeg brugte til mit læderarmbånd. Her er den.

Nogle har det bedst med at kigge på ét billede og følge tråden, I kan se billede nr. 4, andre vil gerne have en lille vejledning med. De røde X'er angiver, hvilken tråd I skal være opmærksomme på.

1: Jeg har valgt en tråd, og har lagt den dobbelt. Først tager du nu venstre tråd og laver en løkke - som vist på billedet
Billede

2: Nu tager du højre tråd og lægger den over løkken, og UNDER højre tråd, som på billedet
Billede

3: Samme tråd skal nu UNDER første løkke og OVER sig selv
Billede

4: og UNDER den første løkke igen
Billede

Så skal arbejdet bare strammes til, stille og roligt, du skal evt. hjælpe trådene lidt på plads, og så er du færdig:
Billede

Til dette armbånd har jeg valgt 3 tråde i stedet for en. Det er lidt større nørklearbejde, fordi du hele tiden skal sørge for, at de 3 tråde ligger parallelt. Jeg har brugt 135 cm x 3. Efter du har lavet den første knude, går du bare i gang med den næste, og den næste og den næste og....indtil armbåndet passer. HUSK at du inden første knude skal lave en "løkkelås".
Billede
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Re: Vejledning i Josefineknuden

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 23. juli 2009 07:09

jeg synes det er formidabelt og generøst som du deler ud af din viden -

Tilbage til "Vejledningsforum"