Sniksnak, sludder og sladder Vol. 2

I dette forum kan du poste alt der ikke har noget med smykkefremstilling at gøre, hyggesnak, sludder og sladder og useriøsitet.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Sniksnak, sludder og sladder Vol. 2

Indlægaf Line » mandag, 30. januar 2012 18:01

Gå amok...

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle
Geografisk sted: København

Re: Sniksnak, sludder og sladder Vol. 2

Indlægaf JCSmykker » tirsdag, 31. januar 2012 00:42

Så lad da mig være den første i vol 2 til at skrive lidt. Gæt hvem der lige har spist grIllet søtunge på en udendørs resturant på Tenerife, i 20 graders varme. *hophop*
Billede

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » tirsdag, 31. januar 2012 00:53

jcsmykkedesign skrev:Så lad da mig være den første i vol 2 til at skrive lidt. Gæt hvem der lige har spist grIllet søtunge på en udendørs resturant på Tenerife, i 20 graders varme. *hophop*

SNYD!

Gæt hvem der har fået årets første saltrander på støvlerne i chill-faktor 15 *tunge*
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle

Indlægaf JCSmykker » tirsdag, 31. januar 2012 01:04

Jeg har fået saltstriber på min t-shirt i dag da vi var ude og se os omkring i Los Gigantes *jubi*
Chillfaktor tror jeg var minus et eller andet, jeg blev ikke kølet af på noget tidspunkt *dance*
Billede

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Indlægaf ChaserBall » tirsdag, 31. januar 2012 01:07

Gæt hvem der først skal på skolen i næste uge .. ondag? Skal kun finde materialer til næste semester, ellers har jeg fri. *dance*

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » tirsdag, 31. januar 2012 02:33

Gæt hvem der er på vagt, sådan her midt om natten og som surfer rundt ind på smykkeforum som overspirngshandling, fordi hun har svært ved at tage sig sammen til at lave noget arbejde? *fløjt*
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin

Indlægaf ChaserBall » tirsdag, 31. januar 2012 09:37

smillasmiles skrev:Gæt hvem der er på vagt, sådan her midt om natten og som surfer rundt ind på smykkeforum som overspirngshandling, fordi hun har svært ved at tage sig sammen til at lave noget arbejde? *fløjt*

Det skulle vel ikke være dig? Er surf ikke også hårdt arbejde? Tænker på alle de overvejelser der følger med. "nej hvor er de flotte, skal jeg købe sådan nogen?" "Hvordan ser perlebudgettet ud i denne måned?" osv osv..

Griffen
Swarovski perle

Indlægaf Griffen » tirsdag, 31. januar 2012 11:06

Da postkassens placering skulle ændres.. købte jeg en stor postkasse (den største jeg kunne finde *fløjt* ) for så var der da plads til pakker også. Men åbenbart ikke... for posten vil IKKE aflevere pakker i en pakke-post-kasse, med mindre at man har en modtager-flex-aftale ??
Så hvad faen er det lige at man skal bruge en pakkepostkasse til?? det er sgu da for latterligt :roll:
Hilsen Gitte

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » tirsdag, 31. januar 2012 12:23

Der er store "breve" som ike kan være i en almindelig postkasse. Alt under 2 kg er jo breve i PostDanmark, så det er kun dem som er sendt som pakke, der kræver modtagerflex, fordi du ellers skal kvittere for modtagelsen.
Det gælder også dem fra udlandet, hvor du skal kvittere.

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » tirsdag, 31. januar 2012 13:28

.... bare lige for at pinde det ud, så kan pakker godt veje mindre end 2 kg. Jeg sender jævnligt pakker som vejer mindre.

Og da der jo netop som Inge skriver skal en underskrift til når en pakke afleveres, så må de altså ikke lægge den i din postkasse selv om der er plads til det.
Postkasser er jo ikke så smarte endnu at de kan kvittere for at pakken er modtaget, det ville ellers være genialt *rullegrin
Billede

Griffen
Swarovski perle

Indlægaf Griffen » tirsdag, 31. januar 2012 13:32

nå.. så må jeg vist hellere få skaffet mig et tjekket modtager-flex-klistermærke.. virker bare skørt, når nu det er en postkasse med ruko-lås, som kun jeg har adgang til..
Som jeg har læst modtager-flex-ordningen, er det når pakken må afleveres i hundehuset, carporten og lign.. det er da lidt mere usikre modtager-forhold end når det er bag lås og slå.
Jeg har en sød nabo, som tager imod mine post-ordre-pakker.. Men det gælder jo om ikke at drive rov-drift på ham.. derfor skulle det netop netop være en stor søjlepostkasse..

Det er jo ikke et stort problem, men ordningen virker lidt skør, i disse post-ordre-tider..
Hilsen Gitte

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » tirsdag, 31. januar 2012 13:38

Det er et spørgsmål om ansvar, altså hvem der skal dække hvis pakkerne forsvinder.
Har du modtagerflex vil jeg tro at det er dig selv der har ansvaret hvis den forsvinder efter posten har afleveret den.

Og som butik er jeg godt tilfreds med at pakker ikke bare uden videre kan lægges i hundehuse mm, det giver nemlig mig en masse bøvl hvis de forsvinder....
Men hvis kunden selv har påtaget sig ansvaret ved at lave en modtagetflex aftale så er jeg jo ude ovre det besvær.

(Og jeg ved af erfaring at der også stjæles kuverter fra folks postkasser *tunge* )
Billede

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 03. februar 2012 23:25

det er grusomt at være ude i disse dage- føles som om brillestillet fryser fast til ansigtet - det ka' mig ikke li'

jeg var på bryggen ifm med et ærinde, og siden hos smyks for lige at få varmen - dyre som altid. men hele væggen med strenge bar vidnesbyrd om at tiderne eller smyks indkøber havde fået smag for natur perler og ukurrente former, masser af natur agat og broget jaspis af forskellig art. mat lemon quartz og mat røg kvartz nuggets- forunderligt, det så dejligt ud- inspi til næste søgning. på blingsiden var der pavé dråber i resin (?) de var flotte og ikke tunge som de gamle pavé dele. fin og kold tur

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » lørdag, 04. februar 2012 02:34

*snemand* Ja det er grufuldt koldt derude. Jeg er lige kommet hjem fra en cykeltur på 15 minutter og har lidt svært ved at få fingrene til at makke ret *lille ven ... og kan så også konstatere at jeg er i håbløst dårlig form *rulle*
Billede

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin

Indlægaf ChaserBall » lørdag, 04. februar 2012 18:21

Mazy skrev:*snemand* Ja det er grufuldt koldt derude. Jeg er lige kommet hjem fra en cykeltur på 15 minutter og har lidt svært ved at få fingrene til at makke ret *lille ven ... og kan så også konstatere at jeg er i håbløst dårlig form *rulle*

Den kolde luft gør det altså heller ikke nemt at trække vejret .. føj da.

Tilbage til "Andet snak"