Roligt her inde

I dette forum kan du poste alt der ikke har noget med smykkefremstilling at gøre, hyggesnak, sludder og sladder og useriøsitet.
Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Roligt her inde

Indlægaf Smykke damen » lørdag, 17. oktober 2015 11:13

Hej Alle
Her er godt nok stille i roligt i øjeblikket. hvad går i dog og laver alle sammen. Det virker nærmest som om at det er gået helt i stå.
Fortæl lidt om hvad i bruger jeres tid til.
Er i holdt op med at lave smykker?
Jeg er inde i en face hvor jeg ikke rigtigt ved hvad jeg vil i forhold til mine smykke. Skal jeg stoppe helt eller forsætte. jeg har snart så meget liggende og jeg kan jo ikke blive ved at lave til mig selv.
min perler står bare på hylden og står. Det jeg laver mest af lige nu er sølv arbejde.
Hvor er i henne i jeres process?
MVH Smykke damen

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Roligt her inde

Indlægaf kiskan » lørdag, 17. oktober 2015 12:28

Nej, jeg er bestemt ikke holdt op.

Jeg revurderer hele tiden de smykker jeg har til salg og ændrer dem til noget andet og formentlig bedre. Også priserne bliver ændret. Lige nu er jeg ret hook på at lave klassiske perlekæder på silke og med knuder imellem. Jeg kan ikke lave sølv og det interesserer mig heller ikke nok til at prøve. Så er jeg også blevet rigtig glad for krystaller, alt det glimmer er bare cool.

Sten- og perlekæder er vist ikke rigtig in nu, men det er måske fordi det er for de "gamle mennesker"? Det er i hvert tilfælde den type jeg sælger mindst af. Men det kan jo være fordi min stil er for gammeldags!
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Smykke damen
Krondiamant
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » søndag, 18. oktober 2015 11:53

Hej Kiskan
Får du solgt noget?
hvor sælger du dine ting henne?
Bruger du lang tid på at sælge det?

Jeg har vist en del spørgsmål. til dels fordi jeg overvejer om det kan betale sig at lave en hjemme side med salg eller melde sig ind på forskellige salg steder men jeg er meget i tvivl og jeg synes det er lidt tungt med salget i øjeblikket.
Så jeg vil gerne vide om det bare er mig der synes dette?
MVH Smykke damen

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » søndag, 18. oktober 2015 12:05

Jeg sælger på Amio og har gjort det siden de åbnede i 2010. Salget kunne godt være bedre (mere), men jeg lever med det. Jeg havde min egen webshop, men måtte lukke den da jeg gik på efterløn. Mit problem er at jeg laver en større mængde smykker end jeg sælger, derfor vokser mit lager al for meget.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Smykke damen
Krondiamant
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » mandag, 19. oktober 2015 08:00

Det med at lager vokser og vokser kender jeg godt.
da du havde hjemme side var der da meget at passe og brugte du meget tid på det.

Jeg overvejer faktisk amino. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er en god ide.
MVH Smykke damen

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » mandag, 19. oktober 2015 11:29

Vedr. egen webshop: Der er jo altid en hel del arbejde i starten. Men når en vare først er oprettet, skal der ikke ske mere. Det kan være svært at finde en billig og god webshop-udbyder. Du skal også tænke på betalingsmodulet. Det bedste er at have dankort betaling, men så skal man have CVRnr. Normalt skal man først have CVRnr. hvis omsætningen overstiger kr. 50.000. Det vil sige at du så bliver momsreg. og skal lave regnskab og indbetale moms til staten. Du kan formentlig også have betaling via PayPal, men det kan afhænge af udbyderen. Du skal arbejde en hel del med reklame-delen, således at du bliver opdaget i mængden, for der er mange om buddet. Der kan sagtens gå et år før du bliver en del af f.eks. Google søgningen. Generelt er der meget mere arbejde med egen webshop end hvis du vælger Amio.

Vedr. Amio: Her er der allerede et betalingsmodul, så det skal du ikke tænke på. Det er via PayPal at kreditkortbetalingen kører. Det er gratis at have varerne oprettet, du skal først betale når du har solgt varer. Amio tager gebyr for dit salg. Der er en sælger-håndbog på Amio, den kan du jo læse.

Betaling via PayPal: Du skal have en PayPal konto og PayPal tager gebyr for at du kan modtage og aflevere betaling.

Til slut; så er det billigst og mindst besværligt at benytte Amio, fordi du så ikke skal betale til en web-shop udbyder og til Nets for dankortbetalingen og ikke være momsreg.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » mandag, 19. oktober 2015 15:52

Jeg er bestemt ikke stoppet med perlerne :o) Jeg er bare ikke så skrivende aktiv.

Jeg er jo lidt damp-agtig, så jeg kaster mig fra projekt til projekt, og stopper som regel meget hurtigt, hvis jeg ikke fanger det med det samme *fløjt*

Men altså, jeg har masser af gang i diverse smykkerprojekter. Pt. sidder jeg med hyggeprojektet "tinarmbånd", hygge fordi jeg sidder og syer, så kan jeg gøre det, mens jeg "ser" en god film :mrgreen:
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Tilbage til "Andet snak"