Totalt tumpede nybegynder spørgsmål

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Rav
Voks perle
Geografisk sted: Nordsjælland.

Re: Totalt tumpede nybegynder spørgsmål

Indlægaf Rav » fredag, 12. november 2010 03:49

Hold op i er bare dejlige, mange gange tak for svar, link og billeder alle.

Vase mange gange tak for dit fine tilbud - men lige nu er jeg så hug på at komme igang så jeg køre i den lokale smykke butik imorgen og ser hvad de har. Jeg vil så købe "lidt" af hvert men det er nok sterlingsølv jeg går efter.
MVH Rav

Follow the hope in your heart not the fear in your mind.

If you remain in the shade you will never grow.

Brugeravatar
BlueRaven
Jade perle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf BlueRaven » fredag, 12. november 2010 04:04

vase skrev:uha jeg vidste bare at dropbox blev nævnt. GGGGGG

For at få billeder ind fra mit kamera til pc skal jeg anvende kort og kortlæser;-) "ledningen/kablet" fulgte ikke med da jeg købte det. (brugt)

Jeg bruger heller ikke kabel, for det er meget hurtigere bare at poppe kortet ud,
og smække det i kortlæseren. Den er jo allerede koblet til computeren.
Og ja! - GGG
DropBox, DropBox, DropBox - den kan da ikke nævnes for tit, for det bliver ikke meget lettere med billeder *tommel*

Billede
Billede - It's a matter of perspective...

Brugeravatar
malenehnielsen
Swarovski perle
Geografisk sted: Odense

Indlægaf malenehnielsen » lørdag, 13. november 2010 11:16

Da jeg begyndte med smykke-pilleriet havde jeg stor glæde af youtube og Nordicbeads "tips og teknikker"-side: http://shop.nordicbeads.com/shop/cms-47.html

Den giver svar på mange af de ting man undre sig over i starten (Jeg opdager lige at den også har en beskrivelse af "glide-knuden".Den bliver da der af og til spurgt efter gør der ikke?)

God weekend til jer alle (pssst for mit vedkommende vare den lige til tirsdag morgen *hophop* )

Rav
Voks perle

Indlægaf Rav » lørdag, 13. november 2010 14:33

Tak for link Malene det var en super god side med rigtige gode "sådan gør du" tekst og billeder.
Youtube har jeg brugt en del her de sidst par dage til at øve mig i at lave øjer og sådan. På et tidspunkt bliver det nok godt *fløjt* men jeg ved allerede nu at det her smykke halløj er noget jeg virkelig finder sjovt og spænende.
MVH Rav

Brugeravatar
malenehnielsen
Swarovski perle
Geografisk sted: Odense

Indlægaf malenehnielsen » lørdag, 13. november 2010 18:38

Rav skrev:Tak for link Malene det var en super god side med rigtige gode "sådan gør du" tekst og billeder.
Youtube har jeg brugt en del her de sidst par dage til at øve mig i at lave øjer og sådan. På et tidspunkt bliver det nok godt *fløjt* men jeg ved allerede nu at det her smykke halløj er noget jeg virkelig finder sjovt og spænende.

Det var skam så lidt.... Det er en side jeg har brugt rigtig meget i starten så den var lige en anbefaling værd.

Med hensyn til øjer og alt det andet så går der ikke ret længe før du sidder og griner over dit første imponerende øje og glæder dig over de fine viklinger du pludselig kan lave - så god arbejdslyst. Jeg glæder mig til at se kreationerne :-)

vase
Peridot

Indlægaf vase » søndag, 14. november 2010 04:14

Rav skrev:Hold op i er bare dejlige, mange gange tak for svar, link og billeder alle.

Vase mange gange tak for dit fine tilbud - men lige nu er jeg så hug på at komme igang så jeg køre i den lokale smykke butik imorgen og ser hvad de har. Jeg vil så købe "lidt" af hvert men det er nok sterlingsølv jeg går efter.

Helt ok;-) Fedt nok at du har adgang til en perlebutik. Håber at du finder/har fundet en masse fede sager:-)

Fortæl fortæl:-)
vh Vase-vild med viklinger;)

Rav
Voks perle

Indlægaf Rav » søndag, 14. november 2010 15:37

vase skrev:Helt ok;-) Fedt nok at du har adgang til en perlebutik. Håber at du finder/har fundet en masse fede sager:-)

Fortæl fortæl:-)

Det er desværre ikke en perlebutik men en hobbybutik med en smykke afdeling - men lidt har de da.

Jeg kom ikke selv afsted men sendte min genbo som købte noget tråd, nogle perlestave, nogle perleskåle og noget værktøj. De perler jeg var ude efter havde de ikke så jeg skal ud på nettet. Har også ønsket mig en del i julegave.

Jeg har så øvet mig i at lave loop og vikle og brugt nogle glasperler som min genbos datter havde. Datteren var helt vild med det jeg lavede så hun stak af med det.

Et helt nyt spørgsmål: var inde på en side og kigge ferskvandsperler og der stod "Store, ovale ferskvandsperler, glatte med enkelte ''ringe''". Hvad betyder med enkelte ringe???
MVH Rav

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » søndag, 14. november 2010 20:20

Jeg tror de mener den slags ringe som du kan se på disse perler, her er de ret tydelige:

Billede
Billede

Rav
Voks perle

Indlægaf Rav » søndag, 14. november 2010 22:06

Mazy skrev:Jeg tror de mener den slags ringe som du kan se på disse perler, her er de ret tydelige:

Billede

Okay Macy det kan jeg da godt se. Det er ikke til at se på det billed af de perler jeg mener men billedet er heller ikke nær så meget forstørret. Mange gange tak.
MVH Rav

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » søndag, 14. november 2010 22:39

NÅr de skriver som de gør så vil jeg heller ikke regne med at ringene er så udprægede som på mit billede, og heller ikke at de er at finde på alle perlerne, så det er jo ikke sikkert der er ret meget at se på de perler du henviser til :-)

Og selv tak, så fik jeg jo endelig prøvet det der 'DropBox' som Blue Raven har snakket så meget om *lille ven
Billede

Brugeravatar
BlueRaven
Jade perle
Kontakt:

Indlægaf BlueRaven » søndag, 14. november 2010 23:09

Mazy skrev:så fik jeg jo endelig prøvet det der 'DropBox' som Blue Raven har snakket så meget om *lille ven
BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede *rullegrin *rullegrin *rullegrin

Og det var nemt, ikke? *tommel*

Billede

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » mandag, 15. november 2010 00:06

Jo, men havde sikkert været lettere hvis jeg liiiige havde gidet læse anvisningerne, eller det du har skrevet om det, inden jeg forsøgte at lægge billeder ind her *rullegrin
...men som sædvanlig så var det efter devisen, hvis ALT andet fejler så kan man jo kigge i brugsanvisningen *lille ven
Billede

vase
Peridot

Indlægaf vase » mandag, 15. november 2010 00:56

hahaha! En dropbox til Mazy. 1-0 til Raven:-)

Rav: nå øøv at det ikke er en herrefed butik du har lige i nærheden. Men fedt at din nabo da kan købe det for dig! Laver hun også perleting/smykker???
vh Vase-vild med viklinger;)

Brugeravatar
BlueRaven
Jade perle
Kontakt:

Indlægaf BlueRaven » mandag, 15. november 2010 02:58

Mazy skrev:...men som sædvanlig så var det efter devisen, hvis ALT andet fejler så kan man jo kigge i brugsanvisningen *lille ven

Pudsigt, sådan foregår det også altid her... *rullegrin

Billede

Rav
Voks perle

Indlægaf Rav » mandag, 15. november 2010 13:32

vase skrev:hahaha! En dropbox til Mazy. 1-0 til Raven:-)

Rav: nå øøv at det ikke er en herrefed butik du har lige i nærheden. Men fedt at din nabo da kan købe det for dig! Laver hun også perleting/smykker???

Nej hun laver ikke selv smykker. Men både min hende og hendes datter håber på at jeg gider lave smykker til dem hvis jeg finder det interesant. Så det er lige før de er lige så interesseret i at kigge sten, perle og andet godt på nettet.
MVH Rav

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"