Hvordan laver jeg en rund ring med glasperler?

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Besvar
mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Hvordan laver jeg en rund ring med glasperler?

Indlæg af mjanneh » tirsdag, 17. maj 2011 20:10

Hej

Jeg har nogle 4 mm glasperler, jeg gerne vil sætte sammen i en rund ring, ca. på størrelse med en 5-kr. Tråden skal være en smule elastisk (kraftig nylon?), men hvordan får jeg ringen til at være sådan, at samlingen ikke kan ses?

Det er et smykke, jeg har i forvejen, jeg godt vil prøve at lave en kopi af. Har kigget og kigget på det, og jeg kan simpelthen ikke greje, hvordan ringen er lukket (kunne selvfølgelig ødelægge smykket, men det vil jeg godt nok helst ikke!)

Hvis nogen herinde har en ide, hører jeg meget gerne om den :-)

På forhånd tak

Marianne

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Re: Hvordan laver jeg en rund ring med glasperler?

Indlæg af mooshi » tirsdag, 17. maj 2011 20:35

Jeg synes det lyder som om du skal prøve at lave en knude, du kan skubbe ind i en af perlerne.
Billede

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse

Indlæg af Krea » tirsdag, 17. maj 2011 22:07

Ja jeg vil sige det samme. Tynd elastik tråd, bind en stram knude og en lille klat lim på, så knuden ikke går op. Og så hiver du den ind og skjuler den inde i en af perlerne. Held og lykke!

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlæg af mjanneh » onsdag, 18. maj 2011 18:34

Nu har jeg eksperimenteret lidt. Det viser sig at en tredobbelt nylonsnor (fiskesnøre) giver præcis den elasticitet, jeg er ude efter. Knude er ikke mulig, men jeg vil se, om jeg kan hitte noget lim i en tynd sprøjte ... selv om den tredobbelte tråd næsten holder sig selv.

Tak for responsen

/Marianne

Besvar