Transportforsikring?

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Csilla
Voks perle
Kontakt:

Transportforsikring?

Indlægaf Csilla » mandag, 06. juni 2011 14:01

Hej Piger,
Jeg er ved at blive klar med min hjemmeside ( - den kør ikke endnu, men snart). Der er et par praktiske ting jeg skal få lavet. En ef disse ting er at bestemme om postomkostninger. Mit problem er at Post Danmark tager ikke ansvar for smykker der indeholder ædelmetaller. Mange af mine smykke er lavet af sølvtråd eller indeholler sølvdele. De siger at det er ikke noget problem at sende mine pakker som værdibrev/pakke, som i også ved, koster mere. Jeg har tænkt at sende mine varer som pakker, og håbe at de ikke går tabt. Ellers har jeg også tænkt at forsikre dem med Codan, de har også tegnet en kontrakt for mig, men selvrisikoen er for stor. Hvad har i for erfaring med jeres smykker? Sender i noget som indeholder sølv som normal pakke, kommer de frem til kunden? Jeg har en Webpack kontrakt med Post Danmark, og det kunne være meget praktisk, hvis jeg kunne sende varerne som pakke. Ved værdibrev skal jeg selv fylde ind papirerne, det vil jeg helst undgå.

Jeg håber i har nogen god ide.
Hilsen,
Csilla

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Transportforsikring?

Indlægaf Mazy » mandag, 06. juni 2011 20:41

Hvis du sender som pakke tror jeg ikke det kan betale sig med den ekstra forsikring.
Jeg har en del gange oplevet at brevforsendelser er forsvundet, men aldrig at en pakke er forsvundet.
'En enkelt gang var en pakke et par dage om at blive registreret i deres system, men den dukkede op et par dage forsinket.

Så jeg tror det skal være MEGET dyre varer du sender hvis det skal kunne betale sig med ekstra forsikring...
Billede

Csilla
Voks perle
Kontakt:

Indlægaf Csilla » tirsdag, 07. juni 2011 00:33

Hej Mazy,
Tak for dit svar. Har du sendt ædelmetal i dine pakker? Jeg tænkte bare på forsikring fordi Post Danmark betaler ikke for forsvundne pakker hvis de indeholdt ædelmetal - ifg deres handelsbetingelser. Ellers betaler de værdin op til 4800 kr (omkr.) De sagde at hvis jeg skal være på den sikre side, skal jeg have forsikring hos en forsikringsselskab. Men hvis erfaring viser at pakkerne aldrig går tabt, ser jeg ikke nogen mening i det, fordi Codan betaler alligevel kun over 500 kr og så koster det 5000 om året. Helt sindsygt.
Hilsen,
Csilla

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » tirsdag, 07. juni 2011 00:41

Nej jeg forhandler ikke ædelmetaller, men det står der jo ikke noget om på pakkerne så det ændrer vel ikke noget på statestikken.
Og hvis forsikringen koster 5000 om året og så ikke har fuld dækning alligevel, ja så skal der godt nok mistes mange pakker hvert år inden den er tjent ind *vedikke

Alternativt var det måske noget at tjekke GLS betingelser ud...
Billede

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » tirsdag, 07. juni 2011 09:19

Jeg plejer at sende breve anbefalet, så dækker postdk op til 1000kr. Der har jeg aldrig udfyldt hvad der var i, kun hvad værdien var. Jeg sender iøvrigt kun anbefalet hvis kunden vælger det og betaler ekstra. Ellers er det kundens ansvar hvis brevet bortkommer. Men jeg har kun oplevet det en enkelt gang, og der sendte jeg bare et nyt smykke afsted, det kan ikke betale sig med sure kunder.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"