Ikke lukket o-ringe godt nok, eller?

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Ikke lukket o-ringe godt nok, eller?

Indlægaf Sorine » søndag, 06. november 2011 20:01

Jeg er bange for det her er et lidt dumt spørgsmål hvorfor jeg havde håbet, at en anden allerede havde stillet det, men nej...;-) *lille ven

Jeg har lavet nogle halskæder i en meget tynd færdig kobberkæde, hvor jeg har sat ovale ringe i som dekoration og samlet kæden igen med lidt store, tynde o-ringe i kobber. Forleden havde jeg så en af dem på, og den gik fra hinanden...

Jeg synes jo selv jeg havde været omhyggelig med at få o-ringes ender til at slutte helt tæt sammen, men det er jo svært at vide om den er smuttet. Jeg er bare lidt bekymret for, om de her o-ringe er for bløde, så ringen måske er blevet trukket lidt fra hinanden?
Jeg har læst at man nogle gange hamrer kobber for at få det hårdt, men en kollega, som er guldsmed, sagde at det behøvede jeg ikke, for ringene blev hårde af sig selv når man arbejdede med dem? Men de virker nu ret bløde på mig.

Jeg har også tænkt på, om man også nogle gange lodder kobber når man har samlet ringen? Eller kan man sætte en lille klat af en slags lim for at være sikker på det holder?

Nu har jeg købt nogle splitringe for at det ikke skal ske igen (og er glad for jeg ikke havde nået at sælge noget), de er bare ikke særlig pæne og hundesvære at få på, synes jeg.

Har I nogen råd, så ville jeg blive glad.
If it´s predictable, it´s questionable.
Blixa Bargeld

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Re: Ikke lukket o-ringe godt nok, eller?

Indlægaf mjanneh » søndag, 06. november 2011 21:44

Mit bud vil klart være at lodde ringene. Eller i hvert fald at bruge så tyk tråd, at risikoen for at de bliver deformeret mindskes.

En kombination af dette + at hamre o-ringene vil være den nemme løsning, at lodde den lidt mere besværlige.

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » mandag, 07. november 2011 09:01

En anden mulighed kunne også være at tromlepolere dem :-)
Billede

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » mandag, 07. november 2011 11:45

eller sætte dobbelt i...hvis det altså er muligt.....men med splkitringe så får du jo ikke problemet mere....
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » mandag, 07. november 2011 16:18

Mange tak for svar.
Det bliver så nok splitringe indtil videre, jeg er ikke helt oppe i det niveau hvor jeg har en tromle. Jeg har heller ikke loddeudstyr, men man kunne jo ønske sig i julegave;-)
If it´s predictable, it´s questionable.
Blixa Bargeld

Brugeravatar
Becca T
Diamant
Geografisk sted: Studstrup, Aarhus
Kontakt:

Indlægaf Becca T » mandag, 07. november 2011 21:51

Jeg bruger stort set altid splitringer... de skal sker noget drastisk før de går op :mrgreen:

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"