hjlæp en nybegynder

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
tulle1979
perle

hjlæp en nybegynder

Indlægaf tulle1979 » søndag, 11. december 2011 18:03

Jeg er blevet helt vild med de armbånd som er lavet af læder, som er viklet 3 gange rundt om hånden med 1- 3 vedhæng.

Mit problem er at jeg har nogle fine perler med små huller i, som ikke kan komme på snoren. Snoren er 4 mm, andre er 6 mm..

Har set at man kan købe nogle ringe til at sætte på, men hvordan får jeg det sat fast på perlen, når der ingen ring er på den??? *fløjt*
ved ikke engang hvad de ringe hedder...

Hvor køber I alle jeres ting henne, synz ikke rigtig at jeg kan finde noget spændende..
Med venlig hilsen Mette

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Re: hjlæp en nybegynder

Indlægaf mooshi » søndag, 11. december 2011 18:12

Du kan bruge nogle perlestave til at lave et øje med snoninger. De fås i mange forskellige variationer.
Du sætter perlen på staven og så, bøjer då tråden rundt om en rundtang så du har et øje der er stort nok til at sætte på din lædersnor.

Der ligger en vejledning til viklinger her på tråden.
Faldt også lige over denne lille vejledning: http://www.kvickly.dk/upload/modul/kvic ... Smykke.pdf
Billede

tulle1979
perle

Indlægaf tulle1979 » søndag, 11. december 2011 18:21

Mange tak for så hurtigt et svar...

Hvad så med anden ende??.. Hvordan laver jeg en pæn afslutning
Med venlig hilsen Mette

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » søndag, 11. december 2011 19:13

Når du har lavet øjet og viklet et par gange eller tre, klipper du den overskudne tråd af, og giver den eventuelt lidt med en fil og et lille klem med en tang, så der ikke er noget der river.
Billede

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"