Plexiglas vedhæng

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
LineRosgaard
perle

Plexiglas vedhæng

Indlægaf LineRosgaard » tirsdag, 17. juli 2012 00:19

Hej,
Jeg laver engang imellem lidt smykker til mig selv (fordi det er billigere end at købe dem færdiglavet), og jeg er ret vild med de der plexiglas smykker. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget sted på nettet, hvor jeg kan købe vedhængene alene. Stjerner, fugle osv. Og man må kunne købe dem et sted, tænker jeg. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

På forhånd tak.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Re: Plexiglas vedhæng

Indlægaf perlemig » tirsdag, 17. juli 2012 11:34

Prøv at søg på Etsy.com - der er rigtig mange :o)

Og velkommen til *hilse*
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » mandag, 23. juli 2012 23:47

Jeg har heller aldrig rigtig set færdige vedhæng i løssalg. Men jeg har altid bare købt plexiglas og savet mine vedhæng ud selv med en juveler sav. Og filet efter med en fil og evt. Nogle nåle file. Det er selvfølgelig et lidt større arbejde. Men sjovt er det. Nu bruger jeg i stedet laser skærer, det er lidt hurtigere. Men det er så os lige pludselig en hel del mere avanceret, men start med en sav måske ;) ?

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlægaf mjanneh » tirsdag, 24. juli 2012 00:07

SparklingJosie skrev:Jeg har heller aldrig rigtig set færdige vedhæng i løssalg. Men jeg har altid bare købt plexiglas og savet mine vedhæng ud selv med en juveler sav. Og filet efter med en fil og evt. Nogle nåle file. Det er selvfølgelig et lidt større arbejde. Men sjovt er det. Nu bruger jeg i stedet laser skærer, det er lidt hurtigere. Men det er så os lige pludselig en hel del mere avanceret, men start med en sav måske ;) ?

Fortæl, fortæl - saver du bare i pelxiglas med en alm sav? (Juvelersav, forstås) Nogen speciel klinge? Hvor køber man plexiglas? Man må kunne bore i det også, ikke? Laserskærer - er det en, du selv har? Dyr??

mvh
Marianne

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » tirsdag, 24. juli 2012 00:37

Jep, man kan egentligt sige at man kan behandle plexiglas som man behandler sølv. Bortset fra lodning og noget der har med varme at gøre :) altså saver, filer, smergler, polerer og borer man lige så tosset man vil i plexi. Ingen bestemt klinge nej.
Mit plexiglas er købt på en fabrik i Rødovre, på deres restlager. Men har ikke selv været der ude så ved ikke meget om det, andet end at der er meget godt at komme efter.
Laseren har jeg ikke selv men jeg har taget et laser kursus på et sted som hedder republikken på Vesterbro og har derfor mulighed for at benytte deres maskiner :)

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlægaf mjanneh » tirsdag, 24. juli 2012 07:25

Super,SparklingJosie, tak for info!

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"