Gas!

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Ellen
Sølv perle
Geografisk sted: Århus N

Gas!

Indlægaf Ellen » lørdag, 19. januar 2013 15:52

Jeg har besluttet at investere i noget, der kan lidt mere end en minibrænder. Jeg vil gerne kunne smelte og støbe det restsølv, jeg har liggende.
Jeg har kigget forskellige steder og er endt hos Ravstedhus, der har en pakkeløsning:
http://www.ravstedhus.dk/pi/Loddes%C3%A6t_17566_2082.aspx
Så vidt jeg kan læse mig til, er her kun tale om gas, og ikke blandingen gas/ilt, som jeg slet ikke tør have med at gøre (og slet heller ikke har brug for).
Er der nogen af jer, der har erfaring med dette - eller lignende - udstyr?
Den mellemtryksregulator, der følger med - er den "bare" lige til at montere på flaskegas?
Kan jeg have sådan en flaske stående på mit værelse/mit værksted?............
Mange hilsner fra Ellen

Josefine.bs

Re: Gas!

Indlægaf Josefine.bs » søndag, 20. januar 2013 11:54

Jeg har en lille gul gasflaske på mit værksted. Monteringen fra slangen går nemt, den kan dog være lidt svær de første par gange. Jeg sætter for en sikkerheds skyld min flaske ud efter brug.

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » søndag, 20. januar 2013 15:16

Jeg har været på støbe kursus på ravsted hus og der anbefaler de ikke denne gasbrænder til at varme op til smeltepunktet med men en der er større. Men jeg kan ikke lige finde den der inde på hjemme siden.
MVH Smykke damen

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » søndag, 20. januar 2013 15:30

Overvejer selv at købe dette sæt på et tidspunkt. Hvis du skal smelte sølv i større mængder, skal du nok bare købe et kraftigere brændehoved ved siden af.
Billede

Ellen
Sølv perle
Geografisk sted: Århus N

Indlægaf Ellen » mandag, 21. januar 2013 15:04

1000 tak for jeres inputs. De har bragt mig et stykke videre i mine overvejelser.
Mange hilsner fra Ellen

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"