Længde på knyttede armbånd

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Skummel Pony
perle

Længde på knyttede armbånd

Indlægaf Skummel Pony » fredag, 22. februar 2013 16:35

Hej Alle :)

Er ny herinde, og ved godt at emnet har været oppe at vende mange gange, men så at en venlig sjæl havde lavet et dokument med udregninger på knyttede armbåndslængder med forskellige str. perler.... Har skrevet til flere, men desværre uden svar, så jeg håber at en eller anden vil forbarme sig over mig, og dele dokumentet med mig... pretty please?! *bede* :mrgreen:

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Re: Længde på knyttede armbånd

Indlægaf ChaserBall » lørdag, 23. februar 2013 02:49

Ved knyttede armbånd er der flere varianter der skal indregnes i beregningen af længden:

Hvor lang vil du have glidelåsen
Hvor store er perlerne
Hvor stor er diameteren på det materiale du knytter med
Hvor meget strammer du når du knytter
Hvor tæt er din knytning.

Da de to sidste faktorer er individuelle fra person til person, er det svært at lave en decideret tabel. Du kan se hvordan jeg udregner det i denne tråd:

http://www.smykkeforum.dk/viewtopic.php ... de#p100893

Jeg har ikke lavet noget dokument på det, men du er velkommen til at kopiere det ind i et worddokument (og dele det med alle der har lyst)

God fornøjelse.

Skummel Pony
perle

Re: Længde på knyttede armbånd

Indlægaf Skummel Pony » mandag, 25. februar 2013 16:01

Jeg så faktisk godt dit indlæg, og det så så besværligt ud.... men efter genlæsningen, kan jeg godt se at jeg ikke læste det ordentligt, så det vil jeg forsøge mig med :) Mange tak for hjælpen *smækkys*

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"