Alternativ til svovlsyre 10% ??

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » tirsdag, 20. maj 2008 00:07

Jeg tror du kan få den i alle Matas butikker. Da jeg gik forgæves første gang hos den nærmeste butik, har det vist været en ny elev, der ekspederede, for da jeg spurgte 2. gang, hvor jeg var inde efter noget andet (og ville ha' dem til at undersøge i hvilken Matas jeg kunne købe polérvand), røg den sædvanlige pige flux hen til en hylde efter en flaske.
Sarahs indlæg tyder da også på, at det er en gængs vare i deres sortiment, så jeg har blot været uheldig ikke at få det med første gang jeg spurgte.
Prøv du blot den nærmeste. :mrgreen:

Jeg vil da også lige benytte lejligheden til at byde dig velkommen.
Og er nysgerrig mht hvad du laver i sølv?
Mvh
Suz

Rohde

Indlægaf Rohde » tirsdag, 20. maj 2008 00:25

Kom lige i tanke om en lille remse ang. syre og vand:

Vand i syre gir ny frisure, syre i vand gir en glad mand.

den har reddet mig mange gange!! grinrul*

Brugeravatar
Alice
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Alice » tirsdag, 17. juni 2008 17:30

Hejsa

Jeg bruger citronsyre, som jeg har købt ved anku og det virker fint. Lader det være lidt længere i citronsyren i forhold til svovlsyre.

h. Alice

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » tirsdag, 17. juni 2008 19:51

Nåda - godt tip.
Citronsyre har været på hylderne i Netto, og min lokale butik havde stadig flere tilbage forleden.
Og det kan jo anvendes til meget forskelligt udover smykkerens.
Mvh

Suz

Majz

Indlægaf Majz » mandag, 23. juni 2008 22:17

Jeg var også hos Anku en dag. "Opskriften" er: 75 gr. citronsyre til en halv liter vand - ifølge Anku virker det lige så godt som svovlsyren. Citronsyre købes hos Matas. Iøvrigt bruger Hill Tribe i Thailand efter eget udsagn limesaft!

Marc
perle

Re: Alternativ til svovlsyre 10% ??

Indlægaf Marc » onsdag, 10. maj 2017 15:52

Jeg har lavet en copy paste, man alt svovlsyre op til 50% kan købes, og kan lave det i det forhold der er brug for.

Jeg sikrede mig firma navnet Kemi For Private for noget tid siden, er i gang med at fylde lager op.

Fik ideen for et par år siden, da jeg selv havde meget store problemer med at skaffe lovlige kemikalier.
Og jeg var inde på mange sider eller forumtråde som denne.
Det er få mennesker der gider bestille 25L når du kun skal bruger 500mL.

Dumt at lave hjemmeside uden at have en god potion at sælge af. Det vil være muligt at købe saltpeter syre 68% og svovl syre 50%, hydrogen peroxid(Brintoverilte) i styrke du selv vælge dog max 35% og kalium nitrat(saltpeter).
Svolv, jern III oxid og aluminiums pulver.
Jeg laver det sådan at det kan laves rent med ting du kan skaffe for få penge.
(laver du ting der er ulovlige af det på eget ansvar og jeg vil selvfølgelig ikke anbefale du gør)

Jeg vil selv sælge udstyret senere, men i starten vil jeg ikke have råd til at have et lager af det, men kan bestille det hjem.
Der kommer dog til at gå 1-2 måneder før jeg har det og kan videre sælge det.

Jeg er ved at udvikle Kemisæt for børn, rigtige kemisæt som da jeg var lille. Børn og Unge bliver ikke fanget af naturvidenskab ved at lave salt(NaCl)krystaller og lakmuspapir.

Jeg studere Kemi på Aalborg Universitet.(29 år gammel)
Har mulighed for at selv lave eller bestille stort set alle lovlige kemikalier og produkter.

Jeg vil nævne at jeg aldrig vil bryde denne lov, liget meget om du tilbyder mig penge eller andre ydelser.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=164586

/Marc

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"