VEJLEDNING - Øreclips med "plade" hvordan limer ma

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Deshing

VEJLEDNING - Øreclips med "plade" hvordan limer ma

Indlægaf Deshing » torsdag, 23. august 2007 23:03

Hej alle !

Jeg er ny og dette er mit første indlæg, så bær lige over med mig.

Jeg har fået en bestilling på øreclips med en "plade" der ligesom sidder på øret. Dem har jeg fundet, men helt ærligt, så aner jeg ikke, hvordan jeg får pynt på pladen *help*

Er der nogen af jer, der har prøvet at lave sådanne øreringe, og har lyst til at dele ud af lidt erfaringer ?

Jeg tænker, at det må være lidt ligesom de fingerringe med en plade på, man også kan få.........

Mange hilsner

Brugeravatar
trine
Funky
Geografisk sted: eskebjerg vestsjælland
Kontakt:

Pladepynt

Indlægaf trine » torsdag, 23. august 2007 23:48

Hej
Velkommen til!
Jeg har bare brugt sekundtlim - det plejer at holde superfint... men pas på fingerne, så det ikke er dem der sidder fast på pladen grinrul*
Kh. Trine
trine rosenstand funky-beads

Brugeravatar
Britta T.
Helt speciel perle
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf Britta T. » torsdag, 23. august 2007 23:51

Sådan en advarsel er helt på sin plads. Min veninde limede engang sig selv fast til mit spisebord. Det var ret upraktisk *stortlol
Husk: et godt grin forlænger livet ;-)

Britta

Brugeravatar
Lilli Designs
Opal
Geografisk sted: Brønderslev
Kontakt:

Indlægaf Lilli Designs » fredag, 24. august 2007 00:52

Til spisebordet? Det har været et umådeligt yndigt syn!
- Sabrina

Stolt medlem af perlepolitiet!

Deshing

Re: Pladepynt

Indlægaf Deshing » fredag, 24. august 2007 07:48

trine skrev:Hej
Velkommen til!
Jeg har bare brugt sekundtlim - det plejer at holde superfint... men pas på fingerne, så det ikke er dem der sidder fast på pladen grinrul*
Kh. Trine

Tak.
Hvilke perler har du brugt, og hvordan har du gjort ? altså bare limet perler ved siden af hinanden eller hvordan, jeg er virkelig helt blank *help*

Har du brugt almindelig sekund lim eller noget specielt sekund lim ?

Det er ikke noget der skal være i mit sortiment, kun noget der skal laves på bestilling, for jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det ser ud.......

Endnu engang tusind tak.

Brugeravatar
Alice
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Alice » fredag, 24. august 2007 10:29

Hejsa

jeg bruger tokomponent lim, da det holder bedre. Jeg sliber fladerne rue, sætter lidt lim på og presser sammen.

Billedet neden for er et par øreringe med røde koral blomster jeg har limet på plader. Det er godt nok ikke øreclips, men princippet med pladerne er der.

Billede

H. Alice

Deshing

Indlægaf Deshing » fredag, 24. august 2007 10:51

Alice smykker skrev:Hejsa

jeg bruger tokomponent lim, da det holder bedre. Jeg sliber fladerne rue, sætter lidt lim på og presser sammen.

Har lige glemt hvordan jeg sætter billeder ind, men inde på min hjemmeside har jeg et par øreringe med røde koral blomster jeg har limet på plader. Det er godt nok ikke øreclips, men princippet med pladerne er der.

http://www.nybro.dk/g07-1/

H. Alice

Tak for dit råd, og tak for kigget på din hjemmeside, det er nogen rigtig flotte ting du laver.

Hvilken slags to komponent lim bruger du ?

Det jeg har svært ved er, at hun vil gerne have en sotr plade på øret. Den største jeg kan finde er så 15 mm. så jeg skal nok have flere perler ved siden af hinanden.....tror jeg......

Mange hilsner Dorthe

Brugeravatar
Alice
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Alice » fredag, 24. august 2007 11:10

Limen hedder (hvad der står på selve limdutterne) Super Epoxy 1. Du kan købe det i Harald Nyborg, silvan, Fogh osv.

Istedet for at lime flere perler på, kan du købe Onyx som er Chabochon slebet. En sort sten som er flad på den ene side og buet på den anden side. De findes i forskellige størrelse

Se http://www.ravstedhus.dk/SEEEMS/8959.asp

H. Alice

Deshing

Indlægaf Deshing » fredag, 24. august 2007 15:12

Tusind tak for rådet.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 24. august 2007 21:43

Alice smykker skrev:Hejsa

Billedet neden for er et par øreringe med røde koral blomster jeg har limet på plader. Det er godt nok ikke øreclips, men princippet med pladerne er der.

Billede

H. Alice

Har du selv slebet koralblomsterne flade på bagsiden eller var de det? og i så fald hvor har du skaffet dem?

Brugeravatar
Britta T.
Helt speciel perle
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf Britta T. » fredag, 24. august 2007 21:49

Hej Dorthe.
Jeg har lige modtaget nogle fine chabochonslebede grønne aventurinperler. Hvis du kunne tænke dig nogle af dem, kan du bare sige til. Jeg tager billeder af dem i morgen og ligger herind, så kan du se dem.
Husk: et godt grin forlænger livet ;-)

Britta

Deshing

Indlægaf Deshing » fredag, 24. august 2007 21:54

Britta T. skrev:Hej Dorthe.
Jeg har lige modtaget nogle fine chabochonslebede grønne aventurinperler. Hvis du kunne tænke dig nogle af dem, kan du bare sige til. Jeg tager billeder af dem i morgen og ligger herind, så kan du se dem.

Tusind tak fordi du tænker på mig.

Glæder mig til at se dem.

Mange hilsner

Brugeravatar
Alice
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Alice » fredag, 24. august 2007 23:40

Hej Line

Koral blomster har jeg ikke købt sådan, de havde en spids bagpå hvor der var et hul. Det har jeg savet af og slebet til.

Købt ved Irene From.
Jeg har også købt noget bed Bak's i Århus

H. Alice

Billen
Diamant
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Billen » fredag, 24. august 2007 23:53

Når du køber lim så lad være med at købe noget der er alt for hurtigt tørrende.

Jeg har købt noget araldit 2 komponent lim som hærder på godt 15 sekunder - det lød meget godt da jeg stod med det men det er trælst at arbejde med!

Og det er da et must at prøve at lime noget sammen som ikke skal. f.eks. en fingre. :mrgreen:

Brugeravatar
trine
Funky
Geografisk sted: eskebjerg vestsjælland
Kontakt:

Lim

Indlægaf trine » lørdag, 25. august 2007 00:16

Hej
Jeg har også tænkt på tokomponentlim, men det tørrer lige langsomt nok, hvis man vil lime pynt i flere lag/ forskudt. Hvis man skal lime en enkel fladbundet perle på, som kan ligge stille er det fint nok, men til det lagvise synes jeg det andet er genialt.
Du skal jo i gang med dine egne erfaringer. Det er meget individuelt, hvad der virker godt for den enkelte, som du kan "høre"
Venligst Trine
trine rosenstand funky-beads

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"