VEJLEDNING - Øreclips med "plade" hvordan limer ma

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Deshing

Re: Lim

Indlægaf Deshing » lørdag, 25. august 2007 09:28

trine skrev:Hej
Jeg har også tænkt på tokomponentlim, men det tørrer lige langsomt nok, hvis man vil lime pynt i flere lag/ forskudt. Hvis man skal lime en enkel fladbundet perle på, som kan ligge stille er det fint nok, men til det lagvise synes jeg det andet er genialt.
Du skal jo i gang med dine egne erfaringer. Det er meget individuelt, hvad der virker godt for den enkelte, som du kan "høre"
Venligst -Trine

Ja ligesom alt andet, er det jo heldigvis smag og behag, hvad man arbejder bedst med. Lige nu arbejder jeg med en lille superlim fra Panduro, og den tørrer rigtig hurtigt og virker super sog, så jeg tror jeg starter med den.

Trine du har ikke tilfældigvis, et billed af nogen ting du har lavet på plade vel, altså ting der netop er bygget op, og ikke bare en stor perler ? Jeg tror nemlig helst min kunde vil have noget, der er bygger op.

Mange hilsner

Brugeravatar
trine
Funky
Geografisk sted: eskebjerg vestsjælland
Kontakt:

Indlægaf trine » lørdag, 25. august 2007 12:08

Hej dorthe
Nel... desværre, men jeg er lige ved at rydde op i mt værksted og kommer snart til rodekasserne... måske kan jeg finde noget der. Jeg vender tilbage. Men har du ikke en blikudgave af en plade eller et lille stykke metal, som du kan lave en prøve på? Når det limes på skal det nok "pakkes" så der ikke stikker alt for små dele ud, som let kan knække af.. tror jeg. Man kan sige at det skal "pakkes" som et stenbed.. hvis du forstå hvad jeg mener - ligesom passe ind i form til det omkringliggende. Når du laver den færdige ting, så skal det jo gerne kunne tåle at blive rørt ved igen og igen. Det er altid, synes jeg, rart at have lavet en prøve, når det er et helt nyt område, men bevæger sig ud i.
Venligst Trine
trine rosenstand funky-beads

Deshing

Indlægaf Deshing » lørdag, 25. august 2007 12:53

Hej Trine !

Tak fordi du vil kigge, det er rigtig sødt af dig.

Jeg har ikke lige noget at prøve på, men må lede efter noget, og ja det er heltklart bedst at lave en prøve først. Tak for alle dine råd.

Mange hilsner

Brugeravatar
Rebecca
Træ perle
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Rebecca » fredag, 30. januar 2009 00:21

alice, tak for rådet, meget brugbart!! Kiggede lige på din hjemmeside, og synes orkideerne dyppet i "polie" er rigtig flotte...må man spørge hvordan du gør? og hvad polie er :roll: :mrgreen:
- Rebecca
elsker koral-blomster

Tricha
Koral perle

Indlægaf Tricha » fredag, 30. januar 2009 00:58

....indskyder lige at flamingo er godt som den ekstra hånd når der skal limes, specielt hvis det er en brochenål eller ørestik.

Brugeravatar
Rebecca
Træ perle
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Rebecca » fredag, 30. januar 2009 01:55

det var da et genialt tip
- Rebecca

elsker koral-blomster

Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Re: VEJLEDNING - Øreclips med "plade" hvordan limer ma

Indlægaf Cecilou » lørdag, 13. november 2010 19:03

Hvis du har mulighed for at skaffe en meget, MEGET kraftig lim (Meget stærkere end sekundlim), som hedder Permabond - søg evt på nettet - så er du ret godt hjulpet. Jeg har sådan en flaske, og den er fuldstændig genial.
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

vase
Peridot

Re:

Indlægaf vase » søndag, 14. november 2010 04:19

Tricha skrev:....indskyder lige at flamingo er godt som den ekstra hånd når der skal limes, specielt hvis det er en brochenål eller ørestik.

Kanon tips du lige gave der. *tommel* Tak:-)
vh Vase-vild med viklinger;)

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"