VÆRKTØJ, TÆNGER Hvad skal man bruge?

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

VÆRKTØJ, TÆNGER Hvad skal man bruge?

Indlægaf Line » fredag, 12. januar 2007 13:48

Når du starter med at lave smykker er der nogle redskaber du ikke kan undværrer og der findes også mange som er overflødige.

Fladtang:
Billede
Den kan være spids eller firkantet i ænder og det lidt forskelligt hvad folk foretrækker. Fladtangen er til at klemme perler, ringe osv. sammen med. Man behøver ikke en klemme perletang!

Rundtang:
Billede
Rundtangen bruges blandt andet til at lave lukkede ender på wire og til at lave led og rundinger på smykketråd. Den kan fås med en bøjet spids også men det er ikke noget du behøver.

Bidetang:
Billede
Bidetangen er til at klippe wire og smykketråd over med.

Så skal du bruge en æske med mange rum til at have alt dit tilbehør og dine perler i. Gå evt. i et byggemarket og find noget der passer dig. Syæske eller lignende kan også bruges.

Perler, tilbehør, smykketråd, låse, wire osv. kan du godt invistere i fra starten men vendt med at købe alt for meget før du ved hvad for type smykker du vil lave. Der er ingen grund til at ligge inde med 20 meter wire hvis du ikke kan lide wire smykker.

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » søndag, 29. april 2007 13:57

Jeg har set et sted at man kan købe en tang til at klemme klemmeperler sammen med så de bliver pæne. Tangen blev faktsik beskeret som en must have, men jeg har ikke kunnet finde den nogne steder, hverken online eller i forretninger.
Er der nogen der kender den? Den ligner en spidstang men så er der runde indhak øverst, som man klemmer klemmeperlerne mellem.
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » søndag, 29. april 2007 16:49

Den lyder faktisk smart men jeg har heller ikke set den før. Jeg lavede meget med wire og klemmeperler da jeg begyndte at lave smykker dengang det var smart med næsten 'usynlig kæde' på sine ting. det er lidt ligesom om der ikke er så mange der bruger det mere.

Brugeravatar
Britta T.
Helt speciel perle
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf Britta T. » fredag, 04. maj 2007 01:50

Man kan købe en tang til wireklemmer her:

http://www.smykkebixen.dk/shop/default.asp

Jeg har lavet smykker i mange år, og har nu altid klaret med med den spidse fladtang, men det kan jo være at den er god.

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"