Art Clay - start sæt

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Brugeravatar
Kirsten Poulsen
Sølv perle
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Art Clay - start sæt

Indlægaf Kirsten Poulsen » fredag, 08. januar 2010 19:27

Hej mie. det kan sagtens tøre i stuen men det skal jo brandes bag erter og du får ikke meget ud af 20 g det er en lidt dyr hoby. Har du prøvet at se hos ravstedhus de har også en startåakke og jeg kan ikke huske om gasbranderen er med i prisen. jeg vil andbefale dig at låne Karens bog om Artcley på bibloteket der ståt alt hvad du skal vide for at komme igan. Jeg har ikke været på kursus og har da lavet lidt i art cley
det er noget spisel kork som kan formes og så kan der puttes flydene artkley på
Billede
her har jeg lagt sølvet på med kanylen som følger med.
Billede
her har jeg penslet det på et blad, det skulle have været til øreringe, men jeg tabte den en og så gik den i stykker. Men det er for mig ikke spilt da jeg gemmer alt mit almindelig sølvafklip for at det skal smeltes engang og så kom det der op i.
Billede
Havfruen

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Re: Art Clay - start sæt

Indlægaf Suz » fredag, 08. januar 2010 19:46

Jeg tror at du med fordel kan tage et kursus først - så kan du mere målrettet samle de ting, som du selv vil arbejde med.

Du kan nok tørre ved stuetemp., men en papkasse med et udskåret hul til en hårtørrer virker fint, hvis man ikke har tålmodighed.
Hvert lag du pensler/lægger på skal nemlig tørre helt, inden du tilfører igen.

Det er meget længe siden jeg har lavet noget, men jeg husker dog, at leret egentlig ikke strækker særlig langt.
Mvh
Suz

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"