Art clay - materialer

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Brugeravatar
tamayo
Perlemors perle
Geografisk sted: slagelse

Re: Art clay - materialer

Indlægaf tamayo » onsdag, 10. februar 2010 21:54

Kork, fiber vat
er det eneste jeg ligeee kan se

Maya-kaja
Glas perle
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf Maya-kaja » torsdag, 11. februar 2010 00:35

Hejsa.

Kan ikke lige huske om du har bogen - smykker i art clay silver( på dansk).
Hun har faktisk mange tricks til, hvordan man ved brug af f.eks. noget man allerede har - kan komme igang.
Jeg sluger hendes bog i øjeblikket - ønsker mig også bogen selv, da mit eksemplar er lånt.

Maya-kaja

strudahl
Koral perle
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf strudahl » fredag, 12. februar 2010 00:47

Hej Mie.

Prøv at låne bogen på biblioteket - den er faktisk rigtig god og indholder mange tricks - og så er den på dansk.
Fordelen er ligeledes, at der er meget detaljerede billeder af forskellige projekter.

Angående materialer , så troede jeg f.eks i lang tid at det var noget specialpapir, som man skulle vikle omkring en ringrigle, når man laver ringe.
Her viser det sig at man bare kan bruge et stk. almindeligt memopapir( den med klister på ). Sådan er der flere tricks.

Ang. cork clay- så bruges det jo til at lave vedhæng eller perler hule. Ved ikke om det kan bruges til andre ting. Man kan også bruge det til, når man laver perler i fimoler og ønsker disse perler lettere ved store perler.

Hilsen fra Strudahl

Brugeravatar
Kirsten Poulsen
Sølv perle
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlægaf Kirsten Poulsen » fredag, 12. februar 2010 12:08

Underlage jeg bruger et stykke glas for da kan du skrabe det overskydende op og putte over i glaset igen så det ikke går til spilde.og ellers har jeg brugt almindelig bagepapir, det behøver ikke at være så besværlig at komme igang. men det er en dyr måde at lave sølv ting på og det tager lang tid for det skal tøre ind imellem hver gang der puttes et nyt lag på. Men det er også sjovt at arbejde med . Det er en god ide hvis du gan gøre det rimlig mørk der hvor du skal brande dine ting da det skal have en bestemt farve og det er nemest at se hvis der ikke er for meget lys.Hos ravsted hus fik vi at vide at man kunne bruge to stykker cigaratpapir som under lage for det var ca det produktet ville krybe inder brandingen og det brander jo væk.du skal også have en mesingbørste til at børste med efter at det er brant . God fornøgelse.
Havfruen

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"