starte fra bunden

Dette forum er tiltænkt nybegyndere og folk der vil lære hvordan de kommer godt i gang med selv at lave smykker. Her kan stilles spørgsmål og andre kan komme med gode råd.
Pellelove
perle

starte fra bunden

Indlægaf Pellelove » søndag, 18. juli 2010 17:43

hej. jeg har snart et år været i gang med at lave smykker, og kunne godt tænke mig at få lavet en hjemmeside med mine smykker, of pga. jeg er ny, tænkte jeg på om der var nogle der her inde ville være søde at fortælle mig, hvad man skal betale, og alle reglerne :-) .

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: starte fra bunden

Indlægaf Mazy » søndag, 18. juli 2010 19:01

Du finder lidt oplysninger i denne tråd:
viewtopic.php?f=9&t=5678
Og hvis du søger lidt på forummet, så er der også andre tråde om emnet her under 'Salg af smykker' :
viewforum.php?f=9
Billede

Pellelove
perle

Indlægaf Pellelove » søndag, 18. juli 2010 20:36

Mange tak for hjælpen *tommel*

Glenna
perle

Indlægaf Glenna » lørdag, 01. marts 2014 13:58

Hej.
Jeg har en perlekæde som jeg gerne vil prøve at omtrække selv, da jeg synes det er ret dyrt at skulle have det gjort hvert århos guldsmeden.
Mit spørgsmål er hvordan søren jeg gør det. Jeg har fundet ud af at jeg har noget kinesretråd som lige kan komme igennem hullet på perlerne,hvis jeg er heldig, men der er ikke plads til nogen nål uanset hvor tynd den er.
Jeg har forsøgt at vokse tråden ( med stearin )og jeg har forsøgt at stive den med lim, men det holder kun til 2-3 perler, så bøjer snoren igen så jeg må klippe af den og begynde forfra med lim.....hjææææælllllp.

Beadit
Fossilperle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf Beadit » lørdag, 01. marts 2014 14:30

Hvis du søger under "perlenål" herinde på forum, kan du se indlæg fra 2011 med forklaring om flere forskellige tynde perlenåle, også hvordan du evt. selv kan fremstille dem.

Hvis du googler "tynd perlenål" kan du se, hvordan lange tynde perlenåle med fleksibel hul ser ud.
Birgit

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 01. marts 2014 15:39

Du kan købe særlige perle-nåle her i DK. Se hos Panduro Hobby eller i håndarbejdsbutikker. De hedder beading needle, er engelske og kommer fra firmaet John James. Jeg har ingen erfaring med kinesertråd til smykkefremstilling, men i flere af de danske smykke-fremstillings-butikker kan du købe særlig perlesilke (de fås både som ægte silke og som kunsttråd) som har en indbygget nål.

PS; du bør ikke skrive i andres tråde når det ikke er et svar på det stillede spørgsmål, men i stedet selv oprette en tråd til dit spørgsmål. Bare til info :-)
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Trold
Glas perle

Indlægaf Trold » mandag, 03. marts 2014 10:15

Den guldsmed jeg kender plejer, at bruge denne slags tråd, hvor der er "indbygget nål": http://www.smykkebixen.dk/shop/perletra ... -65c1.html

Tilbage til "Nybegynder sådan kommer du i gang"