Fyld i gaveæsker

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Fyld i gaveæsker

Indlægaf Sorine » torsdag, 15. marts 2012 18:08

Hej

Jeg køber æsker i Ikea og laver fine gaveæsker ud af dem; men.... jeg ved ikke hvad jeg skal putte i som fyld? Sammensætter nogle af jer andre selv gaveæsker? Jeg har prøvet at google både på dansk google og på Etsy og Ebay efter sådan noget som "cotton filling", smykkeæskeindlæg, smykkeæskevat og hvad jeg ellers kan finde på, men uden held. Jeg har kigget lidt på almindeligt pladevat, men synes det ser alt for groft ud.

Er der nogen af jer, som har nogle tips eller som ved hvor man kan købe det rigtige fyld? Jeg har også kigget på færdige gaveæsker, men synes bare ikke jeg kan finde nogen, som passer mig, hvorimod de små lilla æsker fra Ikea er superfine med en "handmade" mærkat på og et lyserødt bastbånd...
If it´s predictable, it´s questionable.
Blixa Bargeld

Brugeravatar
Riax
Swarovski perle
Geografisk sted: Galten

Re: Fyld i gaveæsker

Indlægaf Riax » torsdag, 15. marts 2012 19:04

Jeg bruger krøllet silkepapir i en farve så det matcher smykke og æske, ikke krøllet til en kugle altså, håber du forstår hvad jeg mener
Knus Rikke, der for nyligt har opdaget de vidunderlige perlers univers

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Krea » torsdag, 15. marts 2012 20:10

De gange jeg har pakket i æsker har jeg også brugt silkepapir i en fin farve. Købt fra søstrene grene

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » fredag, 16. marts 2012 12:16

Super ide med silkepapir, det havde jeg ikke tænkt på, men det vil jeg prøve.
Blixa Bargeld

Brugeravatar
butler
Jade perle
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf butler » fredag, 16. marts 2012 20:52

Sorine skrev:Hej

Jeg køber æsker i Ikea og laver fine gaveæsker ud af dem; men.... jeg ved ikke hvad jeg skal putte i som fyld? Sammensætter nogle af jer andre selv gaveæsker? Jeg har prøvet at google både på dansk google og på Etsy og Ebay efter sådan noget som "cotton filling", smykkeæskeindlæg, smykkeæskevat og hvad jeg ellers kan finde på, men uden held. Jeg har kigget lidt på almindeligt pladevat, men synes det ser alt for groft ud.

Er der nogen af jer, som har nogle tips eller som ved hvor man kan købe det rigtige fyld? Jeg har også kigget på færdige gaveæsker, men synes bare ikke jeg kan finde nogen, som passer mig, hvorimod de små lilla æsker fra Ikea er superfine med en "handmade" mærkat på og et lyserødt bastbånd...

Tillader mig lige at spørge om hvilke æsker det er du køber. Jeg søger nemlig nogle billige æsker, som jeg evt kunne færdiggøre.
Kunne du måske lægge et link eller billede op af dem.
Smykker laves for hygge og sjov

Brugeravatar
Riax
Swarovski perle
Geografisk sted: Galten

Indlægaf Riax » fredag, 16. marts 2012 21:46

butler skrev:
Sorine skrev:Hej

Tillader mig lige at spørge om hvilke æsker det er du køber. Jeg søger nemlig nogle billige æsker, som jeg evt kunne færdiggøre.
Kunne du måske lægge et link eller billede op af dem.

Jeg ved godt spørgsmålet ikke var henvendt til mig, men jeg folder dem selv af specialpapir og tapet, der er gode templates her http://www.homemade-gifts-made-easy.com ... iques.html
Knus Rikke, der for nyligt har opdaget de vidunderlige perlers univers

Brugeravatar
butler
Jade perle
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf butler » fredag, 16. marts 2012 23:16

Tak for et godt link. Det vil jeg prøve og så må det også være noget billigere, tænker jeg.
Smykker laves for hygge og sjov

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » mandag, 19. marts 2012 23:52

Undskyld jeg har ikke opdaget dit spørgsmål før nu:-)

Jeg er ikke helt sikker på hvordan man laver et link her, men jeg prøver, ellers må du copy paste:http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10209023/?query=vammen

Jeg køber de lilla og sætter en brun etiket på låget, hvor der står Handmade og én med mit butiksnavn, og så enten lilla eller lyserød bastbånd. Folk siger at det ser meeget professionelt ud;-)

Men måske man skulle overveje også at kunne lave selv, jeg får jo nervøse trækninger om de her pludselig udgår af sortiment...
Blixa Bargeld

pmcc2363
Perlemors perle

Indlægaf pmcc2363 » tirsdag, 20. marts 2012 12:01

De er pæne de kasser fra ikea, kommer desværre aldrig i ikea :-( er der nogen der har nogle skabeloner så man kan lave nogen selv ??

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » tirsdag, 20. marts 2012 12:46

pmcc2363 skrev:De er pæne de kasser fra ikea, kommer desværre aldrig i ikea :-( er der nogen der har nogle skabeloner så man kan lave nogen selv ??

Prøv at se nærmere på det link Riax har lagt ind ovenfor - der er mange gode muligheder *blink*
Mvh
Suz

Tilbage til "Snak om Materialer"