Miniboremaskine?

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Millebilleee
Swarovski perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Miniboremaskine?

Indlægaf Millebilleee » søndag, 18. marts 2012 23:05

Hej :)

Jeg tænker på at jeg skal have fat i en lille bore maskine.

Det jeg har brug for er en lille maskine jeg selvfølgelig kan bore huller med men som ejg også kan sætte kuglefræsere, fattefræsere og noget ti lat polere i.

Så mine spørgsmål lyder:
JEg vil gerne købe borene hos ravstedhus da borene derinde er "guldsmederelaterede" så det mest overskueligt at hitte rundt i :)
Kan ejg så godt købe en dremel? altså kan borene fra ravstedhus bruges deri?
Eller er der måske en billigere maskine?

Og hvad skal jeg bruge til at polere med? Både polermasse og nogle børster.

Sikke en masse, håber jeg har udtrykt mig klart nok så det kan forstås :)

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Re: Miniboremaskine?

Indlægaf mooshi » mandag, 19. marts 2012 09:25

Ja - jeg er ret sikker på at alle de små tilbehørsting passer til alle små maskiner.
Der er dog forskel på hvor mange omdrejninger de forskellige kan klare, man jeg har ikke haft problemer. Men måske kan en billig maskine ikke klare så mange omdrejninger.
Jeg har selv en proxxon maskine(men den er dyr) . og til den har jeg nogen gange købt billigt tilbehør (ikke mærkevare) i harald Nyborg, Silvan og hos firemountaingems.
Der findes forskellige børster og polermasse alt efter hvilken slags polering du ønsker. F.eks almindelig polerering eller højglans.
Billede

pmcc2363
Perlemors perle

Re: Miniboremaskine?

Indlægaf pmcc2363 » mandag, 19. marts 2012 20:36

Det kan du, man kan nemlig købe forskellige holdere man sætter i maskinen, så man kan bruge forskellige str. bor osv.
Jeg købte en gang et billigt sæt i lidl, hvor der var 5 forskellige hul størrelser med til maskinen og de passede i min dremmel

Tilbage til "Snak om Materialer"