Rapport far New York - om byens perlebutikker

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Rapport far New York - om byens perlebutikker

Indlægaf mjanneh » tirsdag, 10. april 2012 00:24

Hej

Jeg er på ferie i NYC her i påsken, og har selvfølgelig også været en tur i perlebutikkerne. De ligger tæt ved siden af hinanden inden for et relativt lille område, så man kan næsten gå fra dør til dør.

Indtrykket er, at butikkerne er store, men af de 8 (!), jeg var i, var kun een af dem OK efter min smag. Og de var alle for dyre i forhold til, hvad jeg forventede.

I de fleste var perlernes materialer ikke angivet. Dvs der stod ikke noget om, hvilken sten, perlen var af. Nogen gange var der generelle overskrifter, men langt fra altid. Prisen var generelt ret pebret, synes jeg, men kvaliteten synes umiddelbart så også at være udmærket. Priserne var 60-70% af i DK, men langt højere end fx på perlemessen i Hamborg (som ofte er 'momsfrit' område).

Fx bruger jeg en del krystaller - de koster €5-6 i Hamborg men $14-20 her. Måske tager jeg dog fejl af størrelserne.

Derimod er der oceaner af seed beads i forskellige størrelser :-)

Bjerge af fittings, men igen ingen materialeangivelser :-(

For mit vedkommende bli'r det fremover Hamborg eller fællesbestillinger herigennem.

:-)

/Marianne

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Re: Rapport far New York - om byens perlebutikker

Indlægaf Pia Lou'lou' » tirsdag, 10. april 2012 00:43

Meget spændende og lidt skuffende - det er jo dog en nation med tradition for beadaholics og firemountaingems 's bagland.

Hvor ville vi være tilfredse? I Oregon hos firemountaingems? I Guangzhou hos Goldenlake Pearls? i Jaipur hos??? Måske i Indien, men nærmere på Madagascar eller i Brasilien, hvor vi kunne stå at kigge minearbejderne over ryggen, når han bryder klippen og trækker en blå grøn akvamarin frem. Måske er det en jagt uden ende.

men du får da vækket sulten efter Hamborgs sorte marked.

mjanneh
Jade perle

Re: Rapport fra New York - om byens perlebutikker

Indlægaf mjanneh » tirsdag, 10. april 2012 04:09

Jo - men der var ikke skyggen af firemountaingems og lignende i disse butikker. To havde - efter min vurdering - indiske ekspedienter, resten kinesiske. De indiske forretninger havde meget smukke moonstones - men dyre :-(

Du har nok ret i, at det er en jagt uden endeligt bytte. I hvert fald ikke her i US's vistnok største storby

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Rapport far New York - om byens perlebutikker

Indlægaf Line » tirsdag, 10. april 2012 11:09

Det er sjovt det der med at de ikke skriver hvad tingene er. men det må vel være fordi folk ikke spørger efter det. Måske er det en dansk ting eller bare en ting blandt os smykke designere at vi gerne vil vide præcist hvad det er vi leger med. Men måske er der rigtig mange der ovre i det store USA der bare tænker på at det skal se godt ud og så er det ligemeget hvad stenen hedder?

Tilbage til "Snak om Materialer"