Info om seed beads

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
mianne
Ferskvands perle
Geografisk sted: Valby

Re: Info om seed beads

Indlægaf mianne » fredag, 17. maj 2013 01:59

Jeg har forsøgt mig lidt med at hækle perlereb, men må konstatere at mine fingre ikke lige er bygget til det :-) Er der nogle som har erfaring med sådan en lille hjælpedims..? http://www.etsy.com/listing/94362754/to ... _faveitems

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » søndag, 19. maj 2013 22:10

en rigtig god vejledning til jer der vil lave sculptural pieces med seed beads Eva Maria Keiser er super dygtig og laver nogle flotte ting inkl vejledninger http://keiserdesigns.com/images/KDC_SS_Duo-Pak_V03_09.pdf
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » mandag, 20. maj 2013 15:09

Jeg har fundet ud af at man selv kan farve sin tråd. Jeg har farvet en hvid tråd med en orange tuch-marker - det gik fint og smitter ikke ret meget af mens man syer.

Hvis du bruger tynde nåle, bliver de ofte krumme. Du kan rette dem ud med en nylontang, ligesom du retter metaltråd ud.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 08. juni 2013 15:59

Ved at se YouTube video'er har jeg fundet ud af at:
Toho Treasure beads også er tubeformede - altså samme facon som Miyuki Delica beads. Det er dem som giver det mest glatte arbejde.
Begge typer findes også i runde udgaver - altså mere buttede end de tubeformede.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle
Geografisk sted: København

Indlægaf JCSmykker » tirsdag, 11. juni 2013 17:18

Her er forhandler af dem
http://89.31.103.165/~dimarca/newcube/i ... name='Toho Treasures'
http://robins-beads.co.uk/acatalog/Toho_Treasures.html
Begge i EU
Når jeg hurtig kigger er det nok den første der har flest og er også en kende billiger
Billede

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » onsdag, 12. marts 2014 16:51

Jeg er faldet over en super god vejleder på YouTube, med vejledning i teknikken på de forskellige sting-typer. Som jeg forstår det, så underviser hun (i USA) og hun er rigtig god til at forklare - ikke bare teknikken, men også hvorfor og hvordan. Selvom du mener at kende ex. peyote, er det en god ide at se hendes vejledning, fordi hun også kommer med tips og tricks. Hun skriver også bøger om ex. seed beads smykker.

https://www.youtube.com/channel/UC4PihGJSYFNMqzxC4k-dh6w

Hvis ikke du kender så meget til YouTube, så kan du abonnere på dine favoritter og få mails når der er nye videoer fra dine favoritter.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 14. juni 2014 03:04

Her er en god information om seed beads. Det er mystisk for nogen gange kan jeg indsætte selve videoen og andre gange ikke *vedikke

https://www.youtube.com/watch?v=gmMgUDqiVos
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » torsdag, 28. april 2016 10:42

www.perlenettet.dk er der både en fane med delica 11" og myuki 11" - er der nogen der ved hvad forskellen er her?
Billede

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 28. april 2016 10:58

Både Miyuki og Toho laver cylinder og runde seed beads. Miyuki Delica og Toho Treasure er cylinderformede, dem der giver et flot glat look ved ex. peyote syning. Begge firmaer laver også runde seed beads. Siderne på disse er afrundede og er bedre til at sy sammen med andre typer af perler. De benævnes bare Toho 11/0 eller Miyuki 11/0, men laves også i andre størrelser.

Det net jeg laver og som jeg pynter med krystaller, det er de runde seed beads jeg bruger.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine

Indlægaf mooshi » torsdag, 28. april 2016 11:12

Men hvis jeg skal have det glatte look ved peyotesyning, skal jeg så vælge dem der står under myuki eller dem der står under delica ?
Billede

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 28. april 2016 11:17

Du skal vælge Delica, den perle er kun cylinderformet. De runde benævnes aldrig Delica.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine

Indlægaf mooshi » torsdag, 28. april 2016 11:20

Tusind tak for hjælpen - Kiskan *smækkys*
Billede

Tilbage til "Snak om Materialer"