Info om seed beads

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Brugeravatar
HMA-Design
Swarovski perle
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Info om seed beads

Indlægaf HMA-Design » onsdag, 13. marts 2013 19:21

Fantastisk tråd du har fået startet her Kiskan :D

Jeg har i løbet af min barsel været igang med denne nye perle opsession.. de små perler er absolut lige så addictive som de store *gimmigimmi*
Nogle af de nævnte links kendte jeg godt, Sara Spoltores tutorials kan jeg f.eks. rigtig godt lide, og hvor er det dog fantastisk at poppe herind på forum og se, at der er endnu flere steder at hente viden, inspiration og materialer!

Tak *klappe*
Livet er som perler på en snor ..o.O.o.O.o.O.o..

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 14. marts 2013 22:45

Jeg har fundet denne oversigt, hvor bl.a. størrelsen på nål og tråd er nævnt. Jeg er ret sikker på at den nævnte tråd er Nymo, den har nemlig disse bogstaver. Nål- og trådstørrelse er vigtig, fordi man nogen gange skal igennem samme perle 4 gange og for hver gang bliver perlens hul mindre og hvis nål og tråd er for tykke, kan man måske ikke komme igennem hullet og så skal man måske pille arbejdet op *grøn*

Personlig foretrækker jeg FireLine tråden, men den fås desværre kun i grå og hvid. Men Nymo fås i mange farver og det ser pænest ud at tråden matcher perlernes farve, da man nogen gange kan se lidt af tråden.

Billede
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

ChristinaM
Swarovski perle
Geografisk sted: København

Indlægaf ChristinaM » fredag, 15. marts 2013 02:05

Nu har man så heldigvis fundet ud af, at det ikke kun er fiskere der bruger fire line :)

Nyt hos firemountaingems: http://www.firemountaingems.com/Shop/KW ... LINE?T=T1B
så går der nok ikke længe før der er endnu flere farver.
:) Christina -
Har 42,2° i perlefeber, men ellers går det godt

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » fredag, 15. marts 2013 02:08

Det var da pudsigt :mrgreen: lige som jeg påstår noget andet. Det skal huskes til næste gang *tommel*
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » søndag, 17. marts 2013 09:45

De jeg kender som bruger fireline, farver selv deres, de kører en sharpie hen over og på den måde farver den ;) http://www.beadingdaily.com/blogs/inside_beadwork_magazine/archive/2012/11/29/stitch-pro-coloring-braided-beading-threads-like-fireline.aspx

Hvor holdbart det er ved jeg ikke. Jeg bruger NYMO eller ONE-G man skal bare huske at strække det, jeg har endnu ikke smykker der er blevet slappe, men når man arbejder med crystaller eller bugles er det bedst at bruger fireline da den ikke så tit bliver slidt over af de skarpe crystal kanter.
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » søndag, 17. marts 2013 11:38

Diddah skrev:De jeg kender som bruger fireline, farver selv deres, de kører en sharpie hen over og på den måde farver den ;) http://www.beadingdaily.com/blogs/inside_beadwork_magazine/archive/2012/11/29/stitch-pro-coloring-braided-beading-threads-like-fireline.aspx

Hvor holdbart det er ved jeg ikke. Jeg bruger NYMO eller ONE-G man skal bare huske at strække det, jeg har endnu ikke smykker der er blevet slappe, men når man arbejder med crystaller eller bugles er det bedst at bruger fireline da den ikke så tit bliver slidt over af de skarpe crystal kanter.

Hvad mener du med "man skal huske at strække det' ?
Billede

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » søndag, 17. marts 2013 11:45

Inden man bruger Nymo skal det vokses og strækkes lidt sådan et man ikke risikere at smykket bliver slapt senere

links

http://beadwork.about.com/od/productreviews/gr/Nymo_profile_review.htm

http://beadwork.about.com/od/tipstricksandtems/qt/Stretch_Nymo.htm
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle

Indlægaf JCSmykker » tirsdag, 19. marts 2013 16:40

Er der nogen af jer der har erfaring med Stenbodens Toho? Er de ensartet i størrelsen? Og er de pengene værd?
Billede

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » tirsdag, 19. marts 2013 20:25

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle

Indlægaf JCSmykker » tirsdag, 19. marts 2013 20:42

Diddah skrev:Jeg ved ikke om de er de samme som Jmperlen bruger http://www.jm-perlen.dk/shop/?page=shop/flypage&product_id=2802&category_id=096ad8e8fa68868dec5d8e6518774429&page_title=11/0%20perle%20nr%202C%20-%20ca%2040g Men hvis de er så *tommel* *tommel* super gode og ens i størrelse.

Hvis det man kan se på billederne så ser de meget fine ud og det er et stort udvalg af farver, tak for link
Billede

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » tirsdag, 19. marts 2013 22:00

Hvis du har lyst til at forsøge med mindre portioner, så har jeg et lille udvalg i størrelse 8/0 i små rør. Jeg har især matte og nogle, der er flerfarvet a la firepolish picasso.

Hullerne i TOHO perler er større end i andre seed beads (1 mm på dem jeg har). En fordel hvis man skal igennem den samme perle mange gange.

Som du kan se på billedet er de ikke fuldstændig regelmæssige. Personlig synes jeg de er mest velegnet som mellemperler eller i en halskæde med mange strenge.

Billede Billede

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle

Indlægaf JCSmykker » lørdag, 23. marts 2013 19:12

Lad mig lige puste lidt mere til ilden med et par link til et par engelske butiker med et meget stort udvalg i Miyuki delica str. 11, tilsammen har de vist hele sortimentet
http://www.spellboundbead.co.uk/index.h ... submit=erm
http://www.stitchncraft.co.uk/acatalog/Number.html
Billede

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » tirsdag, 26. marts 2013 18:17

Måske et link med info som kunne gavne de fleste der pusler med tanken om seed beads

http://www.cravehandmade.com/seed-beads/

mianne
Ferskvands perle
Geografisk sted: Valby

Indlægaf mianne » tirsdag, 07. maj 2013 00:41

Jeg har lavet et seed beads armbånd hvor jeg ovenpå ville sy et mønster med perler. Det er ikke lykkedes mig at finde en anvisning på hvordan man syer oven på perler. Er der nogen som ligger inde med en anvisning eller kan linke til en...?

Venus jeg har idag bestilt bladet Perlen Poesi, og glæder mig til din toural i bladet *dance*

Mianne *rubin*

Venus
Ferskvands perle
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlægaf Venus » tirsdag, 07. maj 2013 10:41

mianne skrev:Jeg har lavet et seed beads armbånd hvor jeg ovenpå ville sy et mønster med perler. Det er ikke lykkedes mig at finde en anvisning på hvordan man syer oven på perler. Er der nogen som ligger inde med en anvisning eller kan linke til en...?

Venus jeg har idag bestilt bladet Perlen Poesi, og glæder mig til din toural i bladet *dance*

Mianne *rubin*

Du kan bruge samme teknik som jeg vist i bladet *blink*

Tilbage til "Snak om Materialer"