Øskner/o-ringe i sterlingsølv til Kongekæde

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Hoppemus
perle

Øskner/o-ringe i sterlingsølv til Kongekæde

Indlægaf Hoppemus » onsdag, 09. september 2015 12:17

Hej

Jeg fik lavet mig et armbånd i sterlingsølv (kongekæden) for en hel del år siden og vil nu gerne lave en halskæde. Jeg leder rundt på nettet og kan ikke rigtig finde ud af om det kan betale sig at lave ringene selv... eller om man skal købe sig fra det.. altså færdige ringe. Har I et godt råd. Hvor er det billigst at få fat i sølvtråd eller sølvringe. Jeg skal ud og investere i en dorn først... og jeg ved ikke med sikkerhed hvor tyk kæden skal være.

Jeg modtager gerne alle gode råd..

mvh
Sanne

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Re: Øskner/o-ringe i sterlingsølv til Kongekæde

Indlægaf Smykke damen » fredag, 11. september 2015 10:09

Uden at have kigget priser for nylig, Så er min er faring at det godt kan betale sig at lave sine øskner selv. Det er rigtigt at du skal have en dorn men det er en engang investering.
Jeg køber altid mit sølv ved ravstedhus. Jeg ved ikke om de er billigst men jeg er glad for at handle der og der er ikke noget minimums køb somhos frits.
Det med hvor tyk kæden skal være må du undersøge der findes en bog med alle disse smykker den hedder "køder lavet af ringe" af Jørgen Markvad. Den kan låned på bibloteket og i den kan du se noget om trådtykkelse og ringstørelse.
MVH Smykke damen

Hoppemus
perle

Indlægaf Hoppemus » fredag, 11. september 2015 17:07

Hej Smykkedamen

tak for dit svar. Jeg vil kikke på deres hjemmeside og forsøge at få fat i den bog du nævner...

Tak for hjælpen.

Mvh
Hoppemus

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » lørdag, 12. september 2015 09:11

Når du skal lave en halskæde, skal du jo bruge rigtig mange ringe, men jeg tror altså også det kan betale sig at lave dem selv, med mindre du falder over et rigtig godt tilbud. Du skal jo også bruge en sav, hvis du ikke allerede har en.
Billede

Tilbage til "Snak om Materialer"