Perlehækling

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Sonja
perle

Perlehækling

Indlægaf Sonja » lørdag, 31. oktober 2015 23:27

Hej.
Er der nogen, der har erfaring med perlehækling, altså hvor man hækler runde kæder med perler, efter teknikken vist i fx denne video? http://m.youtube.com/watch?v=oXpXqde-PKY
Jeg har svært ved at finde ud af hvilken type tråd og perler, der er bedst at bruge. Overvejer toho perler str 11/0, men hvilken tråd er god at bruge til? I videoen nævnes noget der hedder "perle cotton thread size 10 or 11", men kan ikke finde ud af hvad det svarer til i det danske størrelsessystem. Håber der er nogen, der kan hjælpe :)
Mvh Marie.

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Re: Perlehækling

Indlægaf Linda » onsdag, 25. november 2015 17:31

Hej Marie, du kan jo hækle med næsten alt, det kommer næsten an på perlestr. men det der svarer til den tråd du nævner, er lidt ala vores broderi garn herhjemme.....du ved korsting.
Men jeg har hæklet med knyttesnøre I 1 mm, og det man kalder kinesertråd, ståltråd. og til de lidt større perler igen kyttesnøre og alm. bomuldsgarn
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Tilbage til "Snak om Materialer"