Guldring i (ubehandlet) guld?

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Jes-S
perle

Guldring i (ubehandlet) guld?

Indlægaf Jes-S » onsdag, 02. december 2015 21:52

Hej alle, jeg har allerede spurgt om dette på et andet forum, men vil forsøge igen her.

Beklager, for måske et dumt spørgsmål ...

Jeg leder efter en gave til min kæreste 25 års fødselsdag. Hun kan lide minimalistisk, ren og måske mere rå design... Jeg fandt denne "Cosmos" guldring: https://www.dirksdesign.com/smykker/ringe.html?price=-5000 som jeg synes er minimalistisk og ser godt ud. Spørgsmålet er, vil det blive snavset eller lurvet for hurtigt på grund af metal er ikke behandlet?

Billede

/Jes

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Guldring i (ubehandlet) guld?

Indlægaf kiskan » torsdag, 03. december 2015 11:51

Der er ingen guldsmede herinde, så du får nok intet svar. Vi er alle selvlærte smykkemagere. Jeg ville spørge i forretningen hvor du køber ringen.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Gs. Christiansen
perle

Indlægaf Gs. Christiansen » søndag, 06. december 2015 21:21

Alle overflader bliver slidte med tiden...

denne overflade vil med tiden forsvinde og vil fremstå mere og mere blank...
Men så længe der er tale om massivt metal og ikke ex. forgyldt kan overfladen nemt genskabes, uden at det koster en formue.
ved ovennævnte ring, ser det ud som om at det kan gøres med det "grønne" fra en skuresvamp...

Hvis det havde været en forgyldt ring, ville forgyldningen højst sandsynligt være slidt af inden for 1år. Og ville så skulle ind forbi guldsmeden og gen forgyldes hvilket nemt kommer til at koste 400,-

Så kun en fordel at den er "ubehandlet" så kan hun have glæde af ringen i mange år.

Trold
Glas perle

Indlægaf Trold » onsdag, 09. december 2015 00:43

For det første, så er guldet lige så behandlet som de fleste andre guldsmykker. Denne ring er "behandlet" så den fremstår som den nu gør.

Alt mønster kan blive mindre tydeligt med tiden, det afhænger dels af hvor dybt mønsteret er og hvor meget man bruger smykket.

Hvis din kæreste bliver så glad for ringen, at hun har den på døgnet rundt, så kan jeg forestille mig, at mønsteret er blevet lidt mindre tydeligt om 10 år eller mere, men så kan en guldsmed lave mere mønster i den.

Tilbage til "Snak om Materialer"