Pyritternes kranke skæbne!

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Pyritternes kranke skæbne!

Indlægaf Cecilou » fredag, 18. december 2015 01:40

Efter sidste perlekomsammen har jeg ikke fået konstateret om pyritter er nikkelholdige, men her til aften konstaterede jeg en ting, de har det ikke godt med at blive smidt på gulvet sammen med knyttebræt og andre perler.
Ved I om det generelt er en blød sten? Den ene revnede lige over, og den anden fik slået en flig af.
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Re: Pyritternes kranke skæbne!

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 30. december 2015 22:14

????? de har nok et nummer på Mohs skala, men jeg ved ikke hvilket. tror i øvrigt at pyrit kan have en ret broget sammensætning med både kvarts og feldspar, amazonit og andet sjov. så hvis den enkelte sten har en broget sammensætning, så er den nok ikke særlig stabil. men hvis den er 100% pyrit så er den sandsynligvis langt mere holdbar. men hæng mig ikke op på det - for når alt kommer til alt ved jeg ikke voldsomt meget :mrgreen: go ask mr. Google *blink*

Tilbage til "Snak om Materialer"