Engelsk "smykke ordbog"
- Inge Kristensen
- Guldkoral
- Geografisk sted: Ulstrup
- Kontakt:
- Lita
- Jade perle
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Vermeil er blanding af sterling sølv, guld og andre ædelmetals. Den typiske kombination er blanding af sterling sølv med 14 karat (58 %) guld, men det kan også bliver kun 10 karat (42 %) gold. Blanding af sølv med andre metaller kan ikke kaldes for vermeil.
Vermiel er "filled" sølv med ikke "plated" sølv. Derfor verveil er dyrere en guldbelagt sølv
Vermiel er "filled" sølv med ikke "plated" sølv. Derfor verveil er dyrere en guldbelagt sølv
Venlig hilsen
Lilia Ivanova
P.S. Dansk er ikke min modersmål, så mår de undskyld for min dansk
Lilia Ivanova
P.S. Dansk er ikke min modersmål, så mår de undskyld for min dansk
- kiskan
- Æresmedlem
- Geografisk sted: Søborg
- Kontakt:
Skulle vi ikke her medtage de engelske mål/vægt? De står faktisk forrest i engelsk-ordbogen
1 inch/1" = 2,54 cm
1 ounce = 28,35 g
1 cm = 0.394 inch/"
26 gauge = 0,404 mm
25 gauge = 0,455 mm
24 gauge = 0,51 mm
23 gauge = 0,58 mm
22 gauge = 0,64 mm
21 gauge = 0,71 mm
20 gauge = 0,81 mm
19 gauge = 0,91 mm

1 inch/1" = 2,54 cm
1 ounce = 28,35 g
1 cm = 0.394 inch/"
26 gauge = 0,404 mm
25 gauge = 0,455 mm
24 gauge = 0,51 mm
23 gauge = 0,58 mm
22 gauge = 0,64 mm
21 gauge = 0,71 mm
20 gauge = 0,81 mm
19 gauge = 0,91 mm
Mvh. Kirsten 
Administrator

Administrator
- kiskan
- Æresmedlem
- Geografisk sted: Søborg
- Kontakt:
Ved ikke, det står ikke i min ordbog
Nu slog jeg det op på Google:
Brioletter (facon på ædelsten): Stammer fra fransk etymology, 1865. Enhver ædelstensdråbe som er oval eller pæreformet, skåret i triangulære facetter dækkende hele overfladen, kan kvalificeres som brioletter. De kan bores på to måder. Enten er hullet boret direkte ned igennem fra top til bund. Den anden mulighed at brioletten kan være boret på tværs i toppen. Hver metode har sine fordele og ulemper. Men uanset hvad, vises brioletten fra alle vinkler, hvilket er derfor den er så populær som øreringskomponent. Den første briolet blev fundet I Krusades tid mellem år 1122 og år 1200. Den kaldtes indisk briolette. Brioletter har været en del af det østrigske, russiske og iranske dynasti’s kronjuveler. Prisværdige ejere af brioletter inkluderer Louis IV, Marie Antoinette and Henry Philip Hope (Hope diamond). Brioletten har haft en rutschebanekarriere. I det tidligere 17 århundrede var den meget populær. De klare sten var især populære i aristokratiske forsamlinger. Men i slutningen af århundredet, da den industrielle revolution var under opsejling, skiftede folks interesse til mere moderne skæringer. Idag er brioletten tilbage.

Nu slog jeg det op på Google:
Brioletter (facon på ædelsten): Stammer fra fransk etymology, 1865. Enhver ædelstensdråbe som er oval eller pæreformet, skåret i triangulære facetter dækkende hele overfladen, kan kvalificeres som brioletter. De kan bores på to måder. Enten er hullet boret direkte ned igennem fra top til bund. Den anden mulighed at brioletten kan være boret på tværs i toppen. Hver metode har sine fordele og ulemper. Men uanset hvad, vises brioletten fra alle vinkler, hvilket er derfor den er så populær som øreringskomponent. Den første briolet blev fundet I Krusades tid mellem år 1122 og år 1200. Den kaldtes indisk briolette. Brioletter har været en del af det østrigske, russiske og iranske dynasti’s kronjuveler. Prisværdige ejere af brioletter inkluderer Louis IV, Marie Antoinette and Henry Philip Hope (Hope diamond). Brioletten har haft en rutschebanekarriere. I det tidligere 17 århundrede var den meget populær. De klare sten var især populære i aristokratiske forsamlinger. Men i slutningen af århundredet, da den industrielle revolution var under opsejling, skiftede folks interesse til mere moderne skæringer. Idag er brioletten tilbage.
Mvh. Kirsten 
Administrator

Administrator
Hold da op!
Sjovt nok, så opfatter jeg dem ikke som brioletter, hvis de er boret top/bund, kun hvis de er topboret. ellers er det bare dråber...
Men der er nok mange fortolkninger - jeg synes det kan være svært at oversætte inden for denne branche, da det er så forskelligt, hvad man kalder tingene - det samme ord kan betyde forskellige ting...
Sjovt nok, så opfatter jeg dem ikke som brioletter, hvis de er boret top/bund, kun hvis de er topboret. ellers er det bare dråber...
Men der er nok mange fortolkninger - jeg synes det kan være svært at oversætte inden for denne branche, da det er så forskelligt, hvad man kalder tingene - det samme ord kan betyde forskellige ting...
-
- Swarovski perle
- Geografisk sted: Midtjylland
- Prosperous87
- Dragon pearl
- Geografisk sted: København
Tilbage til "Snak om Materialer"