Perleshops på rejsen

Dette forum er til alt snak om materialer, hvad er bedst og hvad skal man vælge til det ene eller det andet. Indeholder også den ULTIMATIVE LISTE OVER DANSKE INTERNET PERLE BUTIKKER! Se hvor du kan få rabat.
Brugeravatar
Xen
Koral perle
Geografisk sted: Valby

Indlægaf Xen » onsdag, 09. juli 2008 18:51

Hvis der nu liiiige er en der har tullet rundt i Chania's gader (Kreta) før jeg gør det om 4 uger.. og er faldet over lidt perler, så modtager jeg hints med kyshånd :mrgreen:

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » onsdag, 09. juli 2008 20:42

Kig efter lædersnor og perler i "lædergaden", der er forretning som har forskellige perler mest keramik med store huller. Det vrimler med suovenirkæder, hvor det nogle gange kan betale sig at købe en kæde i stedet.

Vi har været der mange gange. Chania er hyggelig, men meget turistet omkring havnen.

Brugeravatar
Xen
Koral perle
Geografisk sted: Valby

Indlægaf Xen » onsdag, 09. juli 2008 22:40

Inge Kristensen skrev:Kig efter lædersnor og perler i "lædergaden", der er forretning som har forskellige perler mest keramik med store huller. Det vrimler med suovenirkæder, hvor det nogle gange kan betale sig at købe en kæde i stedet.

Vi har været der mange gange. Chania er hyggelig, men meget turistet omkring havnen.

tak for tippet *smækkys*

Meier

Sølv og perler i Thailand

Indlægaf Meier » torsdag, 10. juli 2008 13:35

Hej.

Er der nogen der kender butikker, hvor man kan købe sølv og perler i Thailand?
Jeg har fundet mange hjemmesider med thailandske onlinebutikker med perler og sølv (mest fra Chiang Mai), men ingen hvor man faktisk selv kan dukke op og købe. Jeg er i Thailand halvanden måned endnu.

Og et tip, hvis du kommer til Singapore: Tag hen til den her fantastiske sølv/perle butik:
QuaintSecrets. 53 haji lane Singapore 189246. http://www.quaintsecrets.com/ tlf. +65 6297 9792. Kun salg i butikken, ikke online.

SigneJA
Rubin
Geografisk sted: Taastrup

Indlægaf SigneJA » mandag, 21. juli 2008 19:22

ikke nogle der kender en butik i Italien?

Brugeravatar
Nuser
Guldperle
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Nuser » torsdag, 24. juli 2008 22:58

Jeg har lige været i Flenborg i dag, og sørme om ikke der lå en perlebutik på strøget. De havde mange flotte ting, dog manglede der priser på det meste, og så gad jeg ikke købe noget. Det var for besværligt at skulle spørge om priser på alle de strenge, jeg var interesseret i.
Men butikken var bestemt et besøg værd, hvis nogen skal på strøgtur i Flensborg.
Billede Husk at være god ved dyrene !

Annie Fryd
Swarovski perle
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Annie Fryd » lørdag, 09. august 2008 20:13

Jeg rejser til Tjekkiet i september, godt nok arbejde og et stykke uden for Prag, men vi satser på at kunne tage et par ekstra dage (måske a la lidt smag af bryllupsrejse).

Og når jeg nu er der, så ville det næsten være dumt ikke at forsøge at finde nogle lækre swarovskier at bringe med hjem... Så hvis der er nogen der kender/kan anbefale steder jeg bør kigge i Prag eller omegn, så please....

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlægaf Jaso » lørdag, 09. august 2008 21:01

Jeg skal til Thailand - her håber jeg da, man kan købe nogle gode billige kæder....så må jeg hjem og klippe op :mrgreen: *klappe*

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 09. august 2008 21:27

Annie, Swarovski er østrisk. Tjekkiet er bl.a. kendt for glasperler og voksglasperler.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Annie Fryd
Swarovski perle
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Annie Fryd » søndag, 10. august 2008 10:03

Selvfølgelig, det vidste jeg faktisk også, hvis jeg tænkte mig om... :oops:

Nan_R
Diamant
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlægaf Nan_R » tirsdag, 26. august 2008 18:41

Jeg skal til Malta engang i vinter,, er der nogen der ved om der er nogle perleshops der?? :mrgreen:

Brugeravatar
Syrenprinsessen
Månesten
Geografisk sted: Løve - Bryrup
Kontakt:

Barcelona!

Indlægaf Syrenprinsessen » tirsdag, 26. august 2008 20:39

Jeg skal snart til Barcelona, så hvis nogen kender nogen perlebutikker der, vil jeg meget gerne vide det:o)

Brugeravatar
Lapsen
Koral perle
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlægaf Lapsen » tirsdag, 26. august 2008 20:45

Nuser skrev:Jeg har lige været i Flenborg i dag, og sørme om ikke der lå en perlebutik på strøget. De havde mange flotte ting, dog manglede der priser på det meste, og så gad jeg ikke købe noget. Det var for besværligt at skulle spørge om priser på alle de strenge, jeg var interesseret i.
Men butikken var bestemt et besøg værd, hvis nogen skal på strøgtur i Flensborg.

Kan du huske hvor den ligger eller hvilke butikker den ligger ved siden af

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » onsdag, 27. august 2008 14:22

Jeg fandt denne i Amsterdam. De har langt mest glas og træ, men også enklte goddies: http://www.coppenhagenbeads.nl/

Jeg købte kun meget lidt (vermeilt, amethyst, børstet sølv og porcelæn):
Billede
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » onsdag, 27. august 2008 14:33

Det ser da lækkert ud Mette, er porcelains kuglen/perlen kæmpe stor eller er det bare bill. der driller ??

Kan godt lide de børstede perler :o)
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Tilbage til "Snak om Materialer"