Tags

Del dine gode idéer til hvordan man laver smykke ting, eller kom og få svar på spørgsmål om hvordan du laver det ene eller det andet.
mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Tags

Indlægaf mjanneh » torsdag, 27. september 2012 14:27

Jeg har længe ønsket mig at finde nogle tags til mine smykker. Nogle små skilte, eller et logo, som kunne være *mine* smykkers varemærke. Det løfter indtrykket adskillige niveauer, hvis man har sådan ét hægtet på, synes jeg.

Første forsøg var at stemple, men det var for svært at styre. Så nu har jeg en masse, dumme tag-formede kobberplader liggende, som ikke rigtig er til noget.

Da SparklingJosie så viste sine akrylsmykker, vidste jeg at et akrylmærke måtte være svaret på min søgen. Et lille, gennemsigtigt acrylmærke, lige som det, det svenske smykkefirma Snö bruger, synes jeg ville være flot. Efter lang tids tilløb kom jeg så endelig på certificeringskursus hos Republikken på Vesterbrogade i går. Med mig havde jeg to udkast til tags, som jeg prøvede at lave i noget affaldsacryl, jeg fandt. Det var lige sagen. Jeg fik lavet dem i hvidlig, transparent plast, men det skal bestemt laves i noget gennemsigtigt, evt mat plast.

Man lejer maskinen på timebasis hos Republikken. Det var vældig nemt at lave - man skal bare have et tegneprogram derhjemme. Derudover får hele familien får acrylgaver i år: Navneskilte, julestjerner, æsker - og smykker MED tags. Og det er ikke engang dyrt!

/Marianne

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Re: Tags

Indlægaf perlemig » torsdag, 27. september 2012 17:46

Ihhh - det kursus kunne jeg SÅ godt tænke mig at finde tid til. Med fare for at ende med akrylgaver som du ;o) Men mon ikke de bliver glade, eller: Skarn hvis de ikke bliver glae *rullegrin

For en mand med en ny hammer er alting søm *tommel*
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Tilbage til "Gode tips"