Hvordan ville i lave en fatning til denne sten?

Del dine gode idéer til hvordan man laver smykke ting, eller kom og få svar på spørgsmål om hvordan du laver det ene eller det andet.
Josefine.bs

Hvordan ville i lave en fatning til denne sten?

Indlægaf Josefine.bs » torsdag, 25. oktober 2012 10:58

Hej. Jeg er ue efter en teknik til at lave fatninger (som ikke er klo fatninger) til en sten som denne:

Billede

hvad jeg leder efter er en teknik til at lave denne type fatning? Laves den med artclay? og hvad så hvis stenen ikke kan tåle varme - eller formes den af tynd plade og stenen fattes i ?
Billede

Alle gode råd modtages. :)

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Re: Hvordan ville i lave en fatning til denne sten?

Indlægaf mooshi » fredag, 26. oktober 2012 08:03

Jeg har desværre ikke noget bud - men hold da op, hvor er den ring fed. den gad jeg godt eje. :mrgreen:
Billede

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » mandag, 17. december 2012 01:13

Du burde kunne lave den i art clay. Der er bare nogle ting du skal tage højt for.
1 kan stenen tåle varmen eller skal den limes i bag efter eller kunne sættes fast på anden vis.
2 når du laver ringen i art clay skal du tage højte for at det kryber. Jeg mener det er ca 10procent. Så når du laver duldet skal lige tage det med i betragtning. Dër er vist nogle teknikker ti sådan ardejde. men har ikke prøvet det.

jeg ved ikke om den ring du viser er lavet i art clay eller støbt. det kunne godt være.
MVH Smykke damen

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » mandag, 17. december 2012 02:10

Også en tanke, man burde prøve med artclay og så lime i bare for en sikkerheds skyld :) tak for tippet. må hellere øve mig med artclay, har kun prøvet det en gang :)

Tilbage til "Gode tips"