valg af dug

Del dine gode idéer til hvordan man laver smykke ting, eller kom og få svar på spørgsmål om hvordan du laver det ene eller det andet.
delius
Voks perle

valg af dug

Indlægaf delius » mandag, 02. september 2013 20:33

Jeg har fået skaffet mig en masse dejlige buste, men har ikke nogen dug endnu til når man skal ud og opstille lidt,
men jeg er meget i tvivl om hvilken farve jeg skal vælge, jeg tænker velour i enten sort eller grå.
Men skal det være velour eller skal det bare være noget alm. stof af en art, og hvad med farverne?? jeg er lidt i vildrede med det?
håber der er en der har lidt mere forstand på det, og måske har en god ide til, hvordan det lokker kunder hen til en og at det giver mere salg måske? *bede* :-)

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Re: valg af dug

Indlægaf Littie » mandag, 02. september 2013 20:36

Jeg kunne godt forestille mig, at en sort eller meget mørk metallisk grå velourdug ville se godt ud. Hvad farve er dine buste? :-)
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » tirsdag, 03. september 2013 10:33

Jeg har nervøs velour i forskellige farver, og det er træls..Sort samler alle fnug og gør dem selvlysende, rød og blå er for bling, men kan gå til henholdsvis "guld" og sølvsmykker.

Efter vi er begyndt at tage til middelaldermarkeder, har jeg anskaffet dels noget delvis gennemsigtig bomuldsdug med lidt mønster i, i hvid og brun, og dels noget lys blå hør. Jeg synes det virker godt.
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » onsdag, 04. september 2013 15:41

Velur er noget juks, jeg vil anbefale en neutral dug i enten hvid-grå-sandfarvet...

delius
Voks perle

Indlægaf delius » onsdag, 04. september 2013 22:47

Okay tak for alle jeres svar :) der er lidt forskellige muligheder jeg kan se på,
så må jeg tage ud og se om jeg kan finde de forskellige og vælge :)
Jeg har kun sorte buste, men min stativer er af sølv.
Men nu har jeg lidt forskelligt at tænke på :)

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » mandag, 09. september 2013 19:36

Jeg bruger to farver. Et grånistret lærred, som jeg taper fast rundt om bordet så det dækker benene og mit rod under bordet. Ovenpå bordet har jeg en hvid dug.

Sort og andre mørke farver er meget upraktiske både med hensyn til støv, men også fordi de kræver mere lys, hvis du er indendørs. Nogle gange har jeg et lille stykke sort skind med, som jeg lægger ovenpå dugen til de ting, der ser bedst ud på sort. Det samler også opmærksomheden om dem.

Tilbage til "Gode tips"