Hvad lakerer/beskytter I kobber med?

Del dine gode idéer til hvordan man laver smykke ting, eller kom og få svar på spørgsmål om hvordan du laver det ene eller det andet.
LethItBe
perle

Hvad lakerer/beskytter I kobber med?

Indlægaf LethItBe » torsdag, 05. september 2013 13:23

Hej hej :)
jeg synes ikke lige jeg har kunnet finde specifik info, så nu ville jeg spørge her: Hvad lakerer I kobber med så det ikke bliver misfarvet (oxyderer) for hurtigt??
Nogle steder står der man kan bruge alm. brasso, andre bilvoks, og en enkelt skrev interiør lak..

Jeg synes ikke umiddelbart nogle af ovennævnte lyder som noget man har lyst til at have liggende mod huden...? :roll:

Og så rigtig god "lille fredag" til alle derude! :-)

Brugeravatar
brumbear
Falkeøje
Geografisk sted: Kolding

Re: Hvad lakerer/beskytter I kobber med?

Indlægaf brumbear » onsdag, 02. oktober 2013 19:04

LethItBe skrev:
Jeg synes ikke umiddelbart nogle af ovennævnte lyder som noget man har lyst til at have liggende mod huden...? :roll:

Nej, det lyder ikke rart *grøn*

Jeg er vild med at kobberet patinerer. Som regel kan det ikke gå stærkt nok og så patinerer jeg det selv. En gang imellem er det dog fint at kunne bibeholde kobberets rene farve og så bruger jeg 'non tarnish' kobbertråd. Det kan man kun hvis emnet hverken skal hamres eller loddes og man skal være lidt forsigtig med ikke at ridse det med sit værktøj.... (Det er belagt med en tynd beskyttelseshinde)

Jeg ved ikke om du kender det og hvad du bruger dit kobber til men hvis du smider en pb vil jeg gerne sende dig lidt 0,5 mm tråd så du kan afprøve det *blink*

LethItBe
perle

Indlægaf LethItBe » onsdag, 16. oktober 2013 18:44

brumbear skrev:
LethItBe skrev:

Nej, det lyder ikke rart *grøn*

Jeg er vild med at kobberet patinerer. Som regel kan det ikke gå stærkt nok og så patinerer jeg det selv. En gang imellem er det dog fint at kunne bibeholde kobberets rene farve og så bruger jeg 'non tarnish' kobbertråd. Det kan man kun hvis emnet hverken skal hamres eller loddes og man skal være lidt forsigtig med ikke at ridse det med sit værktøj.... (Det er belagt med en tynd beskyttelseshinde)

Jeg ved ikke om du kender det og hvad du bruger dit kobber til men hvis du smider en pb vil jeg gerne sende dig lidt 0,5 mm tråd så du kan afprøve det *blink*

Mange tak for dit svar! :-)
Desværre bruger jeg det til både at hamre, save, lodde og file på, så det skal helst gerne være noget man selv kan påføre, når det endelige smykke er færdigt :-/
Men jeg vil da prøve at søge på det dersens "tarnish" og se om det giver nogle resultater :-)

Brugeravatar
Indiedesign
Koral perle
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Indlægaf Indiedesign » søndag, 20. oktober 2013 14:25

Der findes noget der hedder permalac, kan købes i USA. Ravstedhus sælger også lak til metal. Gå ind på deres side og søg på lak. Det er vigtigt at lakken beskytter mod oxydering, derfor kan du ikke bruge hvilken som helst lak.

Tilbage til "Gode tips"