Gode Inspirrationsssider

Del dine gode idéer til hvordan man laver smykke ting, eller kom og få svar på spørgsmål om hvordan du laver det ene eller det andet.

Nilja Design
Rubin
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Nilja Design » onsdag, 26. marts 2008 11:37

Brugeravatar
Sumoperlen
Sølv perle
Geografisk sted: Nivå

Indlægaf Sumoperlen » onsdag, 26. marts 2008 13:45

Det her link vikker ikke hos mig
http://www.nordicbeads.com/nordic_beads/designideer/

Det her link kunne måske komme med på listen
http://www.etsy.com/index.php
Total afhængig af perler
mvh. Susanne

turmalin

Indlægaf turmalin » onsdag, 26. marts 2008 14:41

firemountaingems har en masse inspiration på deres side...

Brugeravatar
Laguna
Ferskvands perle
Geografisk sted: København nv
Kontakt:

Indlægaf Laguna » onsdag, 26. marts 2008 15:17

-en ny dag,en ny ide-

Billen
Diamant
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Billen » søndag, 06. april 2008 22:49

Ok ok skal nok! Her er så et inspirationslink i den rigtige tråd!

http://www.beadstudio.com/projects.php

Brugeravatar
Britta T.
Helt speciel perle
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf Britta T. » søndag, 02. november 2008 23:23

Jeg tror det tager et par dage at komme igennem denne her: http://www.glitterglowbeading.com/links ... gtutorials

Hvis I suser ca. 2/3 ned ad siden, kommer der nogle vejledninger til snirklerier.
Husk: et godt grin forlænger livet ;-)

Britta

Brugeravatar
designetsmykker
perle
Geografisk sted: syddanmark
Kontakt:

Jewelry Making Videos

Indlægaf designetsmykker » mandag, 03. november 2008 00:35

ChinaGirl
Koral perle
Geografisk sted: København

Carrotbox

Indlægaf ChinaGirl » torsdag, 29. januar 2009 15:51

Hvis ikke I kender The Carrotbox så skynd jer derind!
Her handler det mest om ringe i alt andet end metal som Alice samler på og selv laver, men her det bloggen kommer ind i billedet, og den opdateres hver dag. Focus er også her ringe, men foruden "dagens ring" er der links til masser af spændende sider. Pas på - det kan tage lang tid at komme igennem arkiverne!

http://www.thecarrotbox.com
bloggen: http://www.thecarrotbox.com/news/index.asp

wictor
perle
Geografisk sted: vestsjælland

ideer til teenage-piger efterlyses!

Indlægaf wictor » søndag, 01. marts 2009 09:54

Hej Alle
1000 tak for en fantastisk/inspirerende/udfordrende/kreativ og livlig site...(for ikke at nævne 'tids-røver')Jeg er FULD af beundring og respekt over alle Jeres ideer/evner og gode råd, hold op hvor her jeg allerede lært meget *danser* Jeg har fået en opgave som jeg vil høre om nogen har ideer til...Normalt underviser jeg voksne i forskellige kreative fag, men nu er jeg blevet bedt om at lave smykker med et hold teenage-piger,(5-9 kl.) Udfordringen ligger,(selvfølgelig) i budgettet...! Der kommer mellem 30-35 stk. og jeg har fået 200,- at 'gå amok for'!! Jeg har bedt dem om at ta' knækkede halskæder ol. med, til en 'fælles-pulje'.
Jeg tænkte mig noget m. hårspænder, mobil/taske-smykker,knyttede armbånd o.l. Men andre ideer modtaget MEGET gerne. *klappe*
Tusind tak for hjælpen!!
Livet er det bedste der findes....især i FARVER!

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » søndag, 01. marts 2009 12:43

200 kr til 35 mennesker *grøn*

Nå men knyttede armbånd er nok en god ide, især hvis de selv har nogle perler med, snoren kan jo købes rimelig billigt, mobilsnore er heller ikke så dyre igen, jeg mener jeg gav ca 100 kr hos CC-hobby engang for 100 stk.

Og så i øvrigt velkommen herinde på forum :-)
Billede

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » søndag, 01. marts 2009 13:48

Denne aldersgruppe elsker at lave øreringe (og de laver gerne mange hver). Køb en masse ørekroge i forsølvet/messing (dem kan du altså få rigtig mange af for få kroner - især hvis du køber dem på e-bay). Køb evt. også noget vokset bomuld så de kan lave binde halskæder med knude mellem perlerne. Det er også altid en succes at lave især armbånd på wire. På e-bay kan du også købe forsølvede låse/messing meget billigt.

Jeg underviser selv på biblioteker rundt omkring og du kan faktisk komme langt for 200 kr. hvis du handler de rigtige steder :mrgreen:

Super god ide med at bede dem om at tage gamle smykker med.

Og velkommen iøvrigt :mrgreen:
Krokade - smykker lavet med hjertet

wictor
perle
Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf wictor » søndag, 01. marts 2009 19:42

Mange tak....for velkomst, ideer og tips! Jeg har slet ikke tænkt at et sted som e-bay kunne være en mulighed, den blir afprøvet med det samme. Er der forresten nogle her der kender/har hørt om et materiale der hedder Friendly Plastic? Jeg har arb. m det for nogle år siden, super nemt, forrygende flotte farver og meget meget billigt smykkemateriale,(og rimelig allergivenligt også!) Men den danske importør stoppede med at forhandle det pga. manglende interesse, jeg var så heldig at få lov til at købe restlageret *klappe* men vil meget gerne høre erfaringer mv. hvis det er.
Jeg lægger nogle billeder ind lige så snart jeg har fundet ud af hvordan jeg formindsker ol.
Rigtig go og farverig søndag til alle *hilse*
Livet er det bedste der findes....især i FARVER!

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » søndag, 01. marts 2009 20:23

Velbekommen. Egentlig er denne tråd hvis man har nogle gode links, så måske skal du oprette din helt egen tråd :mrgreen:
Krokade - smykker lavet med hjertet

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » søndag, 01. marts 2009 21:41

wictor skrev: Er der forresten nogle her der kender/har hørt om et materiale der hedder Friendly Plastic? Jeg har arb. m det for nogle år siden, super nemt, forrygende flotte farver og meget meget billigt smykkemateriale,(og rimelig allergivenligt også!) Men den danske importør stoppede med at forhandle det pga. manglende interesse, jeg var så heldig at få lov til at købe restlageret *klappe* men vil meget gerne høre erfaringer mv. hvis det er.

Hov, dig kender jeg da vist, gør jeg ikke? Der kan vel ikke være ret mange fra vestsjælland der har købt et restlager af Friendly Plastic *rullegrin
Billede

Tilbage til "Gode tips"