Julemarkeder

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Julemarkeder

Indlægaf mjanneh » lørdag, 18. juni 2011 16:32

Hej

Jeg planlægger at forsøge mig på julemarked-markedet her til december. Er der nogen gode tips til, hvordan man finder julemarkeder rundt om og hvor meget man ca. skal give for at være med? Jeg tænker mest på, om mulighed for deltagelse i julemarkeder annonceres særlige steder.

Lyder det realistisk at deltage over 2 weekender - måske to forskellige steder? Så kan man jo lave en fin, lille brochure til netbutikken og tage med.

/Marianne

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Re: Julemarkeder

Indlægaf Danagonia » lørdag, 18. juni 2011 19:44

Jeg synes det er hårdt og meget tidskrævende at tage på marked, og meget sjældent har jeg tjent mere en stand prisen hjem. Men jeg har muligvis heller ikke fundet de rette markeder endnu. Sidste år tog jeg rundt til alle de lokale julemarkeder jeg kunne finde, for at teste dem. Jeg har endnu ikke fundet en god hjemmeside med lister over markederne. Der er markedskalenderen.dj men der skal man vist købe en kalender. Tror dog salget i julemarkederne er bedre i stor København og Århus. Dem jeg har været til derovre har været stopfyldte på en helt anden måde end her i ude på landet.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » lørdag, 18. juni 2011 20:29

http://www.markedskalenderen.dk/marked/markedlist.asp

Der kan laves forskellige søgninger, enten efter dato eller markedstype.
Men som Danagonia siger så er det et stort arbejde, og jeg har vist heller ikke været på det rigtige marked...
Min allerbedste erfaring med at sælge, er at holde smykkeaften, enten hos mig selv eller hos venner, og så invitere så mange man nu synes man kan overskue/har plads til. Det plejer at give et fint salg, og så er der jo ikke udgifter til leje af stand og man skal heller ikke bruge HELE sin weekend på det *tommel*

Men måske er du heldig at finde det helt rigtige sted, man skal jo ikke sådan give op :-)
Held og lykke med det i hvert fald, og lad os endelig høre hvordan det går...
Billede

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlægaf Jaso » lørdag, 18. juni 2011 20:46

Fordelen ved smykkepartyer - fremfor markeder er også at man ikke nødvendigvis behøves at have lavet alt færdigt...der skal selvfølgelig være noget inspiration, men jeg sælger en del ved at de selv kan være med til at designe. Jeg har prøvet nogle julemarkeder og det har givet ok - men ikke i forhold til mine partyer *tommel*

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlægaf mjanneh » lørdag, 18. juni 2011 21:54

Tak for jeres input.

Jeg tror heller ikke helt, at markeder kan betale sig. Men det vil være første gang, jeg skal ud med mine ting (andet end til venner og bekendte), og jeg har meget lyst til at prøve det af. Dels selve markedet - planlægge en kollektion, sætte den fint op, sælge etc - men også for at se, hvad jeg faktisk kan 'holde til' rent forretningsmæssigt.

Jeg er slet ikke afklaret med mig selv omkring det hele. Synes, det er fedt at lave smykker til mig selv og de nærmeste, men jeg har mod på meget mere - især i forhold til det kreative. Så melder spørgsmålene sig: Kan jeg/orker jeg at lave 10-15 af samme ting med henblik på salg? Hvad har jeg rent faktisk fantasi til? Vil nogen købe etc. etc.

Derfor har jeg besluttet at prøve her til december, men i længden satser jeg på web-salg. Smykkeparty'er er helt sikkert også en ide. Har ikke tænkt på den mulighed.

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » lørdag, 18. juni 2011 22:40

mjanneh skrev:Tak for jeres input.

Jeg tror heller ikke helt, at markeder kan betale sig. Men det vil være første gang, jeg skal ud med mine ting (andet end til venner og bekendte), og jeg har meget lyst til at prøve det af. Dels selve markedet - planlægge en kollektion, sætte den fint op, sælge etc - men også for at se, hvad jeg faktisk kan 'holde til' rent forretningsmæssigt.

Jeg er slet ikke afklaret med mig selv omkring det hele. Synes, det er fedt at lave smykker til mig selv og de nærmeste, men jeg har mod på meget mere - især i forhold til det kreative. Så melder spørgsmålene sig: Kan jeg/orker jeg at lave 10-15 af samme ting med henblik på salg? Hvad har jeg rent faktisk fantasi til? Vil nogen købe etc. etc.

Derfor har jeg besluttet at prøve her til december, men i længden satser jeg på web-salg. Smykkeparty'er er helt sikkert også en ide. Har ikke tænkt på den mulighed.

Altså jeg har på ingen måder fortrudt at jeg har forsøgt mig med markeder, og kunne også sagtens finde på at forsøge igen. Tror også opsætning af ens bod, samt evt materiale at dele ud til senere brug har noget at sige. Så synes bestemt du skal forsøge dig. Jeg ville starte med et sted hvor boden ikke kostede alverden den første gang, og så tænk i hvor du selv plejer at tage på marked, og hvor mange penge du plejer at ville købe for. Billige 50-100kr ting plejer at sælge godt er min erfaring.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Tilbage til "Salg af smykker"