-hjemmeside - utroværdig..?

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Millebilleee
Swarovski perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

-hjemmeside - utroværdig..?

Indlægaf Millebilleee » torsdag, 04. august 2011 19:05

Hej :)

vil høre om i kan kigge på min hjemmeside, og komme med bud på hvad der skal være anderledes..?
Har fået afvide den er utroværdig.. Hvorfor kan jeg ikke selv se, men jeg håber i kan se det måske? :)
på globussen :)

mjanneh
Jade perle

Re: -hjemmeside - utroværdig..?

Indlægaf mjanneh » torsdag, 04. august 2011 19:18

Gerne :-)

Jeg ved ikke lige, hvorfor nogen har kaldt din side utroværdig - det synes jeg ikke man kan sige, den er. Derfor kunne man jo godt overveje nogle ting - så hermed mine kommentarer:

- Der er for mig en lidt blandet signalværdi i farverne, pynten og den måde du viser dine ting på. Roser og pastelfarver på den ene side - over for en ret enkelt (minimalistisk) visning af smykkerne på den anden side.
- Når man har en venstremenu har forskellige smykketyper synes jeg man bør have en vis mængde af hver af disse under menuerne. Altså fx ikke blot 2-3 fingerringe under 'fingerringe'.
- Måske skal du også arbejde med at få farverne til at stemme bedre sammen? Hvis du har et godt billede af et smykke, så 'snup' farverne fra billedet og brug de samme i baggrund, skrifttyper etc.

For inspiration prøv måske at kigge på www.bricksite.com - der finder du mange kunster-smykkesider. Så kan du se, hvordan det kan laves.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 04. august 2011 20:13

umiddelbart vil jeg bemærke at der på din hjemmeside ikke noget, som formidler at smykker er i fokus og emnet for hjemmesiden. der er ganske vist tekst, men ingen billeder, der befordrer interessen.

dine billeder er rimeligt små, men det er vist gennemgående på mange hjemmesider. det ville være befordrende for den besøgendes forståelse af budskabet, hvis billederne var større.

der er måske også for meget støj fra siderne, som indrammer den centrale del af hjemmesiden.

jeg ved ikke hvor eventuel manglende troværdighed skulle eksistere i din hjemmeside????? men, dit glade budskab om din egne kreative output kan formidles langt mere direkte og fængslende, hvis du vil og finder det passende

håber det er konstruktiv kritik- andet er bestemt ikke tilsigtet

Isa Petersen
Glas perle
Geografisk sted: Ullerslev på fyn
Kontakt:

Indlægaf Isa Petersen » torsdag, 04. august 2011 20:17

Al begyndelse er vanskelig, man skal lige finde stilen. Jeg syntes din hjemmeside er god og nem at bruge.
Har selv knoklet med min og lære hele tiden nyt og får nye ideer.
Held og lykke med projektet.
KH Isa *tommel*
Isa

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » torsdag, 04. august 2011 21:53

Jeg kan ikke ummidelbart finde oplysning om hvem du er. Hvis du sælger på nettet skal det fremgå hvem du er, inkl. adresse og tlf. nummer/ email.

Millebilleee
Swarovski perle
Kontakt:

Indlægaf Millebilleee » torsdag, 04. august 2011 22:38

Jeg har prøvet at lave lidt af de i nævner, men billederne kan jeg ikke få ordnet lige nu.. Det komemr snarest muligt :) Tak for konstruktiv kritik. Modtager gerne mere hvis i har noget? :)

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Krea » torsdag, 04. august 2011 23:11

Den hvide tekst irriterer mit øje. Det kan være svært at se hvad der står? Måske skal jeg bare ha briller *blink*

Og så vil jeg give dig det råd, at øve dig i at få taget nogen mere ensartede billeder. Samme baggrund og lys styrke på alle billederne. Det findes vidst et sted her på forummet, tips til at tage bedre billeder- Det er klart noget der kan forbedres *blink*

Millebilleee
Swarovski perle
Kontakt:

Indlægaf Millebilleee » torsdag, 04. august 2011 23:39

Det med billederne skrev jeg også at jeg ville få styr på.. Har fundet ud af at tage nogle ordentlige ensartede billeder. Det bare lige at få tage nye af alle smykkerne og sætte dem ind.
Måske jeg skulle lave al skrift sort på siden.. :)

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » fredag, 05. august 2011 07:47

Endnu en ting - sproget! Der er både grammatiske fejl, orddelingsfejl og mindre heldige formuleringer. Ikke store, graverende, men en del småfejl.

Hvorvidt man bør kunne formulere sig korrekt eller ej er et ømtåleligt emne. Hvis man ikke er så god til dansk, så kan det være en ide simpelthen at lade andre se på ens skriv. Næsten jo flere jo bedre, for forskellige læsere lægger mærke til forskellige fejl.

/Marianne

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlægaf Littie » onsdag, 17. august 2011 10:51

Jeg synes ikke, din hjemmeside er utroværdig. At du så mangler information omkring dig selv (og måske også dit syn på selve smykkeemnet og årsag til, at du vælger de materialer, du nu engang vælger), er en stor mangel. Men det har de andre pointeret, så det ved du. Det er i hvert fald rart som køber at kunne læse sig frem til, hvilken person, der har siddet og fumlet med de varer, man køber. De er jo trods alt håndlavede *blink*

Som Mjanneh påpeger, er der nogle småfejl rundt omkring - men lad mig lige klargøre, at der findes hundredvis af dårligere skribenter med egne hjemmesider, så dit er LANGT fra det værste, jeg har set! Selvfølgelig kunne man altid rette, men faktisk tror jeg, at den lidt uprofessionelle og mere personlige måde at skrive på vil virke tiltalende til de yngre kvinder. Så kan man nærmest "mærke" din personlighed gennem din skrift. Men det ændrer stadig ikke det faktum, at helt fejlfrit og professionelt skrevet tekst vil have en bredere modtagergruppe. Selv kan jeg også føle mig frastødt, hvis jeg modtages af frygtelig grammatik mv. (Igen, det er ikke tilfældet med din side!).

mjanneh skrev:Endnu en ting - sproget! Der er både grammatiske fejl, orddelingsfejl og mindre heldige formuleringer. Ikke store, graverende, men en del småfejl.

Hvorvidt man bør kunne formulere sig korrekt eller ej er et ømtåleligt emne. Hvis man ikke er så god til dansk, så kan det være en ide simpelthen at lade andre se på ens skriv. Næsten jo flere jo bedre, for forskellige læsere lægger mærke til forskellige fejl.

/Marianne

Det er jo næsten fristende at rette de par fejl, du har i din kommentar, men det slipper du for *tunge*
Om ikke andet vil jeg lige påpege, at "Hvis man ikke er så god til dansk, så kan..." faktisk er en undervurdering af Millebilleees skriveegenskaber - hun er da slet ikke så dårlig, som du får hende fremstillet. Der findes større syndere her i landet. Jeg er selv meget intolerant over for dårlig grammatik og stavefejl (især sammensatte ord, der bliver skilt ad - det er det værste! *spammer* ), og Milles hjemmeside er ganske acceptabel sammenlignet med dansk standard *fløjt*
Men jeg giver dig ret i, at der selvfølgelig er plads til forbedringer.
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » onsdag, 17. august 2011 12:15

Littie skrev: ...
Om ikke andet vil jeg lige påpege, at "Hvis man ikke er så god til dansk, så kan..." faktisk er en undervurdering af Millebilleees skriveegenskaber - hun er da slet ikke så dårlig, som du får hende fremstillet. Der findes større syndere her i landet. Jeg er selv meget intolerant over for dårlig grammatik og stavefejl (især sammensatte ord, der bliver skilt ad - det er det værste! *spammer* ), og Milles hjemmeside er ganske acceptabel sammenlignet med dansk standard *fløjt*
Men jeg giver dig ret i, at der selvfølgelig er plads til forbedringer.

Det var bestemt ikke min mening at vurdere nogens skriveegenskaber, selv om det i sammenhængen godt kan se sådan ud. Det er en generel kommentar. Når det gælder, får jeg altid mine egne ting set igennem af både en og to par 'andre øjne'. Faktisk kender jeg ingen, der skriver professionelt, som ikke gør det.

Noget andet er at jeg forstod det oprindelige indlæg som en opfordring til konstruktiv tilbagemelding. Om man så er enig i kommentarerne, der kommer, og om vil rette sig efter dem, er jo op til en selv. Når jeg selv beder om kritik, er det fordi jeg gerne vil have *kritiske* kommentarer - selvfølgelig også gerne rosende kommentarer - men det er jo for at blive bedre til at lave smykker, og der er kritikken IMO mere brugbar :-)

(Jeg vil skam *meget* gerne have påpeget fejl i mine egne skriverier - men helst i en pb for ikke at afspore debatten).

Millebilleee
Swarovski perle
Kontakt:

Indlægaf Millebilleee » torsdag, 18. august 2011 16:59

Tak for konstruktiv kritik ! :)

Tilbage til "Salg af smykker"