regnskab

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

regnskab

Indlægaf Smykke damen » mandag, 29. august 2011 08:28

JEg ville lige høre hvilket program i bruger til at lave regnskab på. ER der noget jeg skal være opmærksom på.

JEg overvejer at begynde at sælge på amino og lave men egen hjemmeside, men jeg har brug for lidt gode råd angående regnskab.
Lige der har jeg vist et hul.
Men det er vist ikke bare at sætte det op i et regneark er det. Her tænker jeg også at jeg lige så godt kan være forberet til hvis jeg skal have cvr nr.

JEg skal også lige høre hvordan man trækker matrialer fra hvis man ikke er moms registreret?
Kan det betale sig at moms registrere sig fra starten????
MVH Smykke damen

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Re: regnskab

Indlægaf mjanneh » mandag, 29. august 2011 09:33

Allerførst vil jeg råde dig til at oprette dig som bruger på http://www.amino.dk - det er et stort iværksættersite, hvor man kan få masser af råd & vejledning.

Du kan sagtens lave regnskab i et regneark :-) Der er visse principper, du skal overholde, men det har ikke noget med om du bruger blyant & papir eller et regneark (eller et mere avanceret system) at gøre.

Du kan ikke trække noget fra, hvis du ikke har oprettet virksomhed. Men du behøver ikke afregne moms før din omsætning kommer over 50.000 om året. Det er to forskellige ting.

Isa Petersen
Glas perle
Geografisk sted: Ullerslev på fyn
Kontakt:

Indlægaf Isa Petersen » mandag, 29. august 2011 10:44

Jeg har for nyligt været på skat, for at få rede på regnskab/skat o.s.v.
Talte med en momsekspert, som også var meget erfaren vedr. skat.
Jeg fik følgende svar: Gem alle regninger på dine indkøb. Skriv notaer til dine kunder og gem en kopi ( de små blå blokke, man kan købe i boghandlen ).
Udfyld en udvidet forskudsopgørelse til skat. Sæt din indtægt til feks. 5.000,-kr. Den udvidet forskudsopgørelse, er en vigtig ting, fordi selv om man ikke behøver at være momsregisteret, så skal man registreres når man handler med sine ting. Når skatteåret er omme, så kan du lave en opgørelse og se om du har overskud, så retter du dit overskudsbeløb (her de nævnte 5.000,-kr) hvis du har underskud så retter du til 0,-kr. Man kan ikke opgive negativ tndtægt, når man ikke er momsregisteret.

Hvis man handler med kunst, må man sælge for 300.000 kr inden man skal betale skat.
Nå man handler med brugsgenstande, her smykker, skal man betale skat af alt overskud.

Håber det var en hjælp
Knus Isa
Isa

Theis
Swarovski perle
Geografisk sted: glostrup
Kontakt:

Indlægaf Theis » fredag, 23. september 2011 01:03

jeg vil dog tilføre at man behøver ikke oplyse hvad man kommer til at tjene. Det er bare for man ikke får et " smæk " og står skal betale alt på engang vil de heller ha man registere hvad man tror man tjener. Men man kan sagtens lade vær og sætte noget på forskud og så bare huske gemme sine penge og ha styr på regnskabet og betale skatten når året er omme :). De har bare bitter erfaring at når året er omme har folk brugt alle pengene hehe :D

Tilbage til "Salg af smykker"