Homeparty

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Millebilleee
Swarovski perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Homeparty

Indlægaf Millebilleee » torsdag, 05. januar 2012 14:06

Hej.. :)

Da jeg ikke har fået meget ud af at tage på marked med smykkerne vil ejg nu prøve at holde et homeparty.

Hvordan forløber det når i holder et homeparty?

Præsentere i kort, også kan folk kigge elle hvordan gør i ?

Fortæl gerne hvad i ellers gør :)

Linscha
Glas perle
Geografisk sted: BRØNSHØJ

Re: Homeparty

Indlægaf Linscha » tirsdag, 31. januar 2012 20:28

Hej Millebilleee,

Jeg skal selv i gang med Homeparty og sælge smykker !! Jeg vil gerne give dig nogle råd, vejledning og "fiduser", som du måske kan bruge. Jeg har en god portion erfaring med salg via Homeparty, men ikke smykker. Jeg har for en del år tilbage solgt damestrømpebukser, damelingeri og bælter m.m., så jeg håber dette vil hjælpe dig.

1.) Holde Homeparty hjemme el. ude inviteres minimum 7-8 stykker. Du skal have noget ud af dit salg udover hyggen og det sociale. Jeg formoder, at du gerne vil
holde Homeparty for at tjene nogle penge og da det kræver et par timer el. mere, så er min. 7 - 8 stykker det bedste. Det dur ikke du bruger 2 - 3 timer en aften på
2 - 5 stykker, hvis det er salg du har for øjet, da et større antal deltagere selvfølgelig giver dig muligheden for at sælge mere. ( Det kan selvfølgelig også gå den anden vej.) Men du bruger jo en masse tid, når du skal fremstille smykker til en salgsaften (Homeparty) og for mit vedkommende vil jeg med 7-8 deltagere medbringe mindst 15-20 armbånde, 10-15 halskæder og 15-20 par øreringe el. ja måske mere......Det "fanger" du hurtigt når du får mere erfaring !! Jo flere deltagere jo flere smykker kræver det ! :-)

2.) Jeg forærer en Homeparty værtindegave og har tænkt mig senere hen at lave et bonuskort el. klippekort, hvor f.eks. den samme værtinde for visse goder, flere gaver el. andet. (hvad du nu synes) for hver gang hun holder flere Homeparties. Et bonuskort med et pointsystem, hvor værtinden opsamler point for hvert Homeparty og kan derved vælge en gave. Jeg skal f.eks. lave en reklame/salgsfolder på computeren, hvor jeg simpelhen kortfattet vil præsentere mig selv, på forsiden tage et billede af f.eks. et par armbånde m. øreringe el. andet (Så vedkommende kan person se hvad jeg sælger). Oplyse om værtindegave, bonuskort m.m. ( f.eks. bonuskort med et pointsystem f.eks. 50 point = et armbånd, 100 point = et armbånd + et par øreringe ect.)

Du kan også hos boghandleren købe et hæfte med lodder, hvor du f.eks. sælger et lod til en deltager for f.eks. kr.10.-. ( Er der 7-8 deltagere = kr. 70-80 kr. - en deltager vinder et par øreringe og sådan fremdeles. Jeg tænker på, eftersom hvor meget der kommer i "puljen" hvor dyr en gave du kan give til vinderen......altid meget hyggeligt tiltag, synes jeg !! ( Det er jo ikke helt "tosset" at vinde et par øreringe til f.eks. 10 - 20 kr. ) :-) :-)

3.) Kom en 1/2 time (måske 45 min.) før værtindes gæster, så du kan forberede dit salgsbord. ( Er du interesseret kan jeg godt give dig flere deltajler m.h.t. salgs-
bordet. Hvordan jeg stiller det op ect. Jeg har desværre ikke så meget tid lige nu.)

4.) Husk at fortælle de øvrige deltagere, at du holder Homeparty gerne også hos dem. Gør reklame for dig selv og dine smykker. Her kan du evt. have dine "reklame/ salgsfolder" med og give et til hvert deltager.......husk dit navn, hvordan du kan kontaktes...e-mail og evt. tlf.nr. Jeg foretrækker selv kun at oplyse en e-mail adresse.
I hvertfald i første omgang. (VIGTIGT - HUSK ! Deadline for værtinden der gerne vil holde Homeparty = du skal have besked senest 14 dage før. Måske en måned alt efter hvor mange Homeparties du holder om måneden. Hvad der nu passer dig bedst og selvfølgelig efter hvor stort et "lager" af smykker du har......og ikke for at glemme, hvor mange der deltager. Det vil være kedeligt og meget pressende, at stå med et Homeparty med f.eks. 12 deltager om 14 dage og med 5 smykker på "lagerhylden" )

Det er meget hyggeligt, at holde Homeparty og på den måde får du som regel nye aftaler i stand..... hele tiden nye kontakter... Men det kræver også sin tid og plan-
lægning. Men igen det er det hele værd. Det er som sagt meget hyggeligt. Det er lige hvad jeg kan komme på "her og nu" ! Måske kommer der lidt mere.

(Jeg står lige midt i madlavningen, så jeg vender tilbage hvis jeg har glemt noget.)

Håber du kan bruge ovennævnte og det er kortfattet samt forståeligt, da det gik lidt hurtigt............ :-) :-) :-)

...........og du er selvfølgelig velkommen med spørgsmål m.m. :-) :-)

Mvh.
Linscha

Linscha
Glas perle

Indlægaf Linscha » tirsdag, 31. januar 2012 20:38

Hej MilliB.....

Jeg har tilføjet lidt under punkt 4 ! :-)

og ja jo flere smykker måske et større salg uanset antal deltagere !!

Linscha
Glas perle

Indlægaf Linscha » onsdag, 01. februar 2012 21:47

Hej Millebilleee,

Tak for din PB ! :-)

Godt at hører ! Jeg skal nok skrive i tråden, men det bliver i morgen el. senest fredag ang. salgsbordet. Håber det er i orden for dig ! *tommel*

Mvh.
Linscha

Linscha
Glas perle

Indlægaf Linscha » mandag, 06. februar 2012 02:01

*hovsa*

Jeg har fuldstændigt glemt at skrive om "salgsbordet" som aftalt.....!! *modmuren* (Kom i tanke om det nu.) Det beklager jeg.

Jeg skriver i løbet af ugen. Håber det er i orden. *fløjt*

Ønsker dig en god uge.....

Mvh.
Linda

Millebilleee
Swarovski perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Millebilleee » søndag, 12. februar 2012 01:51

Det bare i orden, du skriver bare når det passer :) hehe,,

Linscha
Glas perle

Indlægaf Linscha » lørdag, 18. februar 2012 17:12

Jeg har sendt en pb til dig.......... :-)

pmcc2363
Perlemors perle

Indlægaf pmcc2363 » søndag, 05. august 2012 00:44

Er lidt nysgerrig efter at vide hvordan det gik med det homeparty ??

Tilbage til "Salg af smykker"