kollektion

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Besvar
ConniGrit
Træ perle
Geografisk sted: StorKøbenhavn

kollektion

Indlæg af ConniGrit » torsdag, 02. februar 2012 00:22

Hejsa.

Er der en, der kan hjælpe mig?

Jeg skal lave en kollektion, da jeg har tænkt mig, at udstillle/sælge på en kunstbazar en eftermiddag - det er første gang og SKAL bare prøves.

Jeg har tænkt at lave en kollektion af mine smykker, som så kan bestilles - istedet for at lave stor mængde smykker (investering), som nok ikke bliver solgt i disse tider!

jeg ved bare ikke hvor mange smykker en kollektion skal består af - ikke for mange og ikke for lidt.

Jeg laver ringe, armbånd, kæder og øreringe.

Har I erfaring med dette?
mvh Conni

Mummy in the Cave
Swarovski perle
Kontakt:

Re: kollektion

Indlæg af Mummy in the Cave » torsdag, 02. februar 2012 11:21

Hej Connigrit
Hvis en kunde falder for et smykke, når du er på en udstilling, så er en del af tiltrækningen at der fx kun findes det eksemplar af smykket dvs det er et unikum, plus de fleste vil også gerne have smykket med det samme. Mange, som siger de vender tilbage, gør det aldrig. Du skal også være forberedt på at du skal være aktiv sælgende fx sidder jeg aldrig ned, når jeg er ude. Jeg står op og forsøger at tale til alle, der kommer forbi ..... og som reglen er det gået godt. Så held og lykke med det.

ConniGrit
Træ perle

Indlæg af ConniGrit » torsdag, 02. februar 2012 13:29

Så du mener, det er en dårlig ide med en kollektion man kan bestille fra.

Har du selv mange smykker med når du er ude. Hvor mange cirka?
mvh Conni

Mummy in the Cave
Swarovski perle
Kontakt:

Indlæg af Mummy in the Cave » torsdag, 02. februar 2012 14:25

Det kommer an på hvor stort bord / bod du har - der skal være fyldt op dvs mange ting at kigge på, men heller ikke så man ikke kan få øje på hvert enkelt smykke, jeg lægger dem i farver, så alle lilla sammen, alle grønne osv. Så har jeg en lamineret liste med hvor alle smykkerne er listet og hvor der står hvilke sten mm, der er brugt i hvert et smykke. Husk at have pris på alle dine smykker også, folk bryder sig generelt ikke om at spørge om prisen.

Hvornår skal du afsted ? Skriver du hvordan det gik ? evt tager nolge billeder ?

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlæg af mjanneh » torsdag, 02. februar 2012 15:11

Man kan med fordel overveje, hvordan man selv køber smykker, når man gør det. Køber man fx selv en hel kollektion? Hvad lægger du i øvrigt mærke til - fx om et armbånd er let at tage af og på etc.

Jeg kan nu godt forstå, at du overvejer at tænke i kollektioner. Blot er det måske mere rettet mod butikker end mod markeder.

Der eksisterer flere glimrende bøger om, hvordan man sælger sine smykker. Hvis du er interesseret, så tag et kig på Amazon.co.uk

ConniGrit
Træ perle

Indlæg af ConniGrit » lørdag, 04. februar 2012 15:40

Tak for jeres svar. Jeg fik lidt at tænke over. For selvfølgelig vil vi gerne have vores indkøb på marked med hjem med det samme.

Bazaren bliver afholdt i løbet af foråret i Ålsgårde. Den er ikke planlagt endnu.

Jeg ved endnu ikke om jeg deltager for det kræver tid og penge at skal lave mange smykker. Mit arbejder kræver meget tid p.t. og det dræber desværre kreativiten.

P.t. har jeg for lidt smykker til salg, så nu må jeg se. Jeg synes bare, at det skal prøves af - bare en enkelt gang - men det kan jo blive en dyr fornøjelse, og derfor havde jeg tænkt på en kollektion.

Rigtig god weekend fra Conni
mvh Conni

Besvar