Hjælp til smykkesalg!

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Hjælp til smykkesalg!

Indlægaf Littie » mandag, 11. juni 2012 12:07

Jeg må desværre indse, at hvis jeg ikke finder en mere effektiv måde at sælge mine smykker på, må jeg nok stoppe helt med at investere i min smykkehobby. Hvilket jeg godt nok vil være frygtelig ked af! :oops: (Især nu, hvor jeg lige er "kommet til" at købe for omkring 700 kr. perler rundt omkring...)

Jeg sender billeder af mine smykker ind på Deviantart (=reklame) og linker derfra hen til min Etsy-shop, hvor jeg endnu ikke har solgt så meget som én ting endnu. Det er stadig et begrænset udvalg, jeg har på Etsy, men jeg tør ikke oprette alle mine smykkeannoncer derinde, hvis det ikke hjælper en skid alligevel. Man betaler 0.60$ per oprettet annonce, og med 350+ varer bliver det til mange penge!

Og ellers tager jeg til anime-forsamlinger et par gange om året (maks 3 gange) og sælger af mine cernitsmykker, som dog også sælger ganske okay, men slet ikke nok. Det er mere mine smykker med rigtige sten, jeg ligger inde med.

Hvad gør I for at få smykkerne solgt? Det skal ikke være min levevej, men jeg er ked af at have alle mine varer liggende herhjemme...
Hvad foreslår I, jeg gør? Jeg sælger gerne på danske sider, men hvilke?
Og hvordan reklamerer man for sin smykkeshop?

Jeg er virkelig ved at være desperat :oops:

Alle tips og tricks er meget velkomne! *bede*
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Hjælp til smykkesalg!

Indlægaf kiskan » mandag, 11. juni 2012 12:26

Hvorfor prøver du ikke Amio? Her koster det ikke noget at oprette sine varer, kun når du sælger noget. Man betaler et fast beløb og en procent pr. varer man sælger.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlægaf Littie » mandag, 11. juni 2012 12:32

kiskan skrev:Hvorfor prøver du ikke Amio? Her koster det ikke noget at oprette sine varer, kun når du sælger noget. Man betaler et fast beløb og en procent pr. varer man sælger.

Jeg har tænkt på Amio, for jeg kan forstå, I er en del her på forum, der sælger derigennem. Men min plan var at vente med at oprette en smykkeside i Dk, før jeg er helt sikker på hvilken. Der er jo Trendsales, 123-hjemmeside og Amio. Er Amio den foretrukne? :roll:
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » mandag, 11. juni 2012 13:16

Trendsales har jeg aldrig prøvet, men hører at det er et gebyr-helvede. Amio er den danske udgave af Etsy og her er fordelen at betalingssystemet er etableret og at det er et meget besøgt sted (= større muglighed for at dine varer ses). 123-hjemmeside er jo en alm. hjemmeside uden noget specielt shop-system, dvs. uden indkøbskurv og betalingssystem - og her skal du først blive opdaget i mængden af alle andre smykkemagere før du får besøgende.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » tirsdag, 26. juni 2012 22:05

Hej du. Et tip er f.eks. at oprette en fanside på facebook hvor du lægger billeder op af dine færdige kreationer - på siden kan du så henvise til f.eks. amio eller markeder du skal på. SÅ vækker det folks interesse og derved kan ku få nogle kunder fra facebooks brede marked.

hvis du blot starter med at invitere alle dine venner så går det langsomt fremad, og dine ting spredes på facebook for hver gang nogen liker din side, liker en post eller et billede osv. Det er også ganske underholdende at følge med i statistikker og diagrammer over den stigende interesse for din side som kun du som admin kan se..

Jeg har selv benyttet mig af dette.. du kan se min fremgangsmåde på http://www.facebook.com/sparklingjosie

Hygge fra jose

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » onsdag, 27. juni 2012 10:16

Glemt alt om 123-hjemmeside, skal du have din egen butik så SKAL du som minimum købe dit eget domaine... og det kan du får for omrking 45 kr. om året.

Trendsales ER et gebyrhelvede og skal man sælge der kræver det en del arbejde med at genopfriske annoncer HELE tiden. Men så sælger man også lidt engang imellem. Køb IKKE nogen af deres rkelamepakker, de virker IKKE.

Tilbage til "Salg af smykker"