Elendigt salg på Amio.....

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Elendigt salg på Amio.....

Indlægaf Sorine » fredag, 03. august 2012 16:24

Er der nogen, som har lyst til at give mig lidt feedback? Jeg sælger stort set intet på Amio, og er i tvivl om mine billeder er elendige, mine priser for høje eller om man skal gøre noget særligt for at sælge, som jeg bare ikke har opdaget?
Jeg har en Facebookside med omkring 100 fans, men det giver heller ingenting, og jeg er lidt i tvivl om hvad som nøjagtig er galt, så hvis nogen har lyst at give feedback, ville jeg blive superglad.

http://www.amioamio.com/da/butik/maidintheforest/
If it´s predictable, it´s questionable.
Blixa Bargeld

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Re: Elendigt salg på Amio.....

Indlægaf mooshi » fredag, 03. august 2012 19:31

Jeg synes det ser fint ud :-) Super flotte billeder og fine priser.
Billede

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlægaf mjanneh » fredag, 03. august 2012 19:52

Jeg synes, det er nogle fine ting, du har. Priserne er bestemt ikke for høje. Måske er folk bare 'mætte' af smykker og derfor ikke gider købe? Jeg ved det ikke ..

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » fredag, 03. august 2012 19:58

Lad os starte med smykke delen af din shop, som er det jeg ved mest om.
Dine billeder af dine smykker er rigtig gode. De fleste er skarpe og tydelige, og taget i rigtig fine vinkler.
Du har nogle få, som ikke er så skarpe, dem synes jeg du skal tage om. Min erfaring er også, at det er vigtigt med et billede, der viser hvordan smykket falder. Om det er taget på model eller gine er ikke vigtigt. Det giver nemlig også en ide om størrelsen.
Det er vigtigt at dine billeder bliver fanget i regnbuen, det er nemlig den de fleste bruger, når de laver colleger.
For at de gør det, skal baggrunden være den farve du går efter at ramme. Det kan være svært at vælge så det samtidigt ikke forstyrrer smykket for meget, så det skal du nok prøve dig frem med.
Det er min erfaring at det er vigtigt at komme på forsiden og aller bedst med i nyhedsmails. Det gør du bedst ved selv at lave collager.
Jeg vælger altid et bestemt smykke, som jeg gerne vil fremhæve, sætter den i den øverste række og bygger collagen op omkring mit billede.
Laver du gode collager skal de nok komme på forsiden.
Dine priser er helt rimelige, endda i den lave ende.

En generel ting, så synes jeg din velkomst er for lang. Den må ikke være længere, end at du på selv en lille computer skærm, kan se den første række af billeder. Al ekstra informationen læser folk alligevel kun hvis de har besluttet at købe, så skriv den under din profil eller handelsbetingelser. Produkt beskrivelserne er tilgengæld en smule korte. Jeg ville gerne ganske kort høre om din inspiration bag smykket eller lidt om teknikkerne bag. Selvfølge så en ikke smykke kyndig person kan forstå det. Det giver en bedre forståelse af håndværket. Du må også gerne skrive hvor lang tid du var om og lave smykket.

I forhold til dine kjoler og hatte, så er det klart den del af din butik, som jeg synes er mest interessant. Det er nogle virkelig fine ting du laver der, og der er ikke så mange andre der laver det lige så flot på Amio. Jeg har faktisk ofte gerne ville bruge dine kjoler i mine collager, men jeg synes billederne af kjolerne på ginerne er lidt uhyggelige. Det fungerer langt bedre når de er på modeller. Samtidigt kan jeg bedst lide billederne på naturlig baggrund, og ikke dem hvor du redigerer baggrunden væk. Billederne her; http://www.amioamio.com/da/produkt/54648/ er super gode. Selvfølgelig ville det være endnu bedre med et slot i baggrunden eller andet eventyrligt.

Så har du mulighed for selv at vælge hvordan billederne skal være arrangeret i din butik. Det kunne du have meget glæde af, fordi du så kunne lave mere orden i din butik.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » fredag, 03. august 2012 21:28

Mange tak for respons!

Camilla: der var lidt at gå i gang med, super mange tak for at bruge tid på at give mig en grundig feedback. Jeg vil lige respondere lidt.

Jeg ved at jeg hvad mange af smykkerne angår, mangler billeder på model eller display, og det er på to-do-listen (det er bare så kedeligt i forhold til at lave nyt, men jeg må nok hellere få det gjort). Der er også enkelte af dem, hvor billederne ikke er gode.

Når mine produkter ikke bliver fanget i regnbuen og aldrig kommer med i nyhedsmailen (den hvor alt har en bestemt farve), er det så fordi mine baggrunde er hvide? Og burde være farvede? jeg har undret mig over der er så få billeder på Amio med hvid baggrund, men er det måske fordi folk ved noget jeg ikke ved....
Frustrationen er at jeg også lægger billederne på Etsy, og der har jeg indtryk af de helst skal være hvide. Men måske kan jeg eksperimentere lidt - jeg har haft nogle, som lå på bogsider og de var egentlig ok.

Jeg laver collager af og til og har også haft dem på forsiden flere gange. Det tager mig altid en krig at lave en collage fordi jeg VIL have den pæn og der er så mange grimme billeder, men måske skal jeg overvinde mig selv.

Jeg har kortet min velkomst og prioriteret billederne, det vidste jeg slet ikke at man kunne, så det er super! Måske skal jeg arbejde lidt med prioriteringen og se, om noget virker bedre end andet.

Mht kjoler og hårbøjler er det klart mest der, mit hjerte ligger. Smykkerne er mere sådan et ekstra kreativt åndehul. Jeg har solgt 3 kjoler på Etsy, men ingen på Amio endnu. Jeg ville meget gerne have dem alle på model og meget gerne med en romantisk baggrund, har tænkt på Frederiksberg Slot og den slags, men fakta er at jeg har svært ved at finde modeller, som vil stille op. Jeg synes også billederne bliver lidt uhyggelige på mine mannequinner, men det giver trods alt en bedre ide om formen på kjolen end at hænge dem på en bøjle på væggen. Men klart noget, der skal arbejdes lidt mere på.

Igen mange tak for at give dig tid:-)
Blixa Bargeld

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » fredag, 03. august 2012 21:45

Man kan selvfølgelig også bare fuske sig til et slot haha......

http://www.amioamio.com/da/produkt/45594/
Blixa Bargeld

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » fredag, 03. august 2012 22:15

Sorine skrev:Jeg ved at jeg hvad mange af smykkerne angår, mangler billeder på model eller display, og det er på to-do-listen (det er bare så kedeligt i forhold til at lave nyt, men jeg må nok hellere få det gjort). Der er også enkelte af dem, hvor billederne ikke er gode.

Tag dem med det samme, når du alligevel tager billeder. Jeg synes ikke du skal starte forfra med det du har. Ændre de nye billeder, og når du føler for det, så optimerer du med tiden de andre.

Når mine produkter ikke bliver fanget i regnbuen og aldrig kommer med i nyhedsmailen (den hvor alt har en bestemt farve), er det så fordi mine baggrunde er hvide? Og burde være farvede? jeg har undret mig over der er så få billeder på Amio med hvid baggrund, men er det måske fordi folk ved noget jeg ikke ved....
Frustrationen er at jeg også lægger billederne på Etsy, og der har jeg indtryk af de helst skal være hvide. Men måske kan jeg eksperimentere lidt - jeg har haft nogle, som lå på bogsider og de var egentlig ok.

Det er det nemlig. Computeren søger efter billeder der indeholder et vist antal pixels, med netop den farve der søges på. Når du har hvid baggrund, optager farven hvid alt for mange pixels. Derfor vil en farvet baggrund hjælpe. Du behøver ikke farvede baggrunde til alle dine billeder, men sørg for du har nogle stykker der kommer frem i regnbuen, det giver blikfang, og får folk ind i din butik. Desværre vil en bog som baggrund heller ikke hjælpe.

Et eksempel fr min shop, så kommer dette billede frem i regnbuen:

Billede

Dette gør ikke:

Billede

Jeg laver collager af og til og har også haft dem på forsiden flere gange. Det tager mig altid en krig at lave en collage fordi jeg VIL have den pæn og der er så mange grimme billeder, men måske skal jeg overvinde mig selv.

Det er jo også kun de flotte der kommer på forsiden. Lav dem dog jævnligt og hver gang du har et nyt produkt, så lav en collage til det. Har du en, du er rigtig stolt af, så del den på facebook i din gruppe. Så den får lidt ekstra klik, og det kan også få folk til at købe, at de ser smykket i den sammenhæng.

Jeg har kortet min velkomst og prioriteret billederne, det vidste jeg slet ikke at man kunne, så det er super! Måske skal jeg arbejde lidt med prioriteringen og se, om noget virker bedre end andet.

Jeg synes det virker bedst at farve koordinere, ligesom i collagerne, det giver et godt indtryk.

Jeg synes også billederne bliver lidt uhyggelige på mine mannequinner, men det giver trods alt en bedre ide om formen på kjolen end at hænge dem på en bøjle på væggen. Men klart noget, der skal arbejdes lidt mere på.

Hvad med at anskaffe dig en hovedløs gine i stedet? Det synes jeg er det der virker næst bedst efter en model.

Billede

Der er faktisk en del billige på gul og gratis.

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » fredag, 03. august 2012 22:16

Sorine skrev:Man kan selvfølgelig også bare fuske sig til et slot haha......

http://www.amioamio.com/da/produkt/45594/

Det ser faktisk super godt ud! Så kunne du jo også bruge endnu vildere slotte såsom:

Billede

Billede

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » lørdag, 04. august 2012 11:34

Hvordan tester man om det kommer med i regnbuen ?
Billede

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » lørdag, 04. august 2012 12:01

mooshi skrev:Hvordan tester man om det kommer med i regnbuen ?

Det opdager du hurtigt, hvis du sidder og laver collager. Hvis der skal mere end to farver til, så er det for svært at ramme, til at den vil blive vist ret tit.
Så bare søg i regnbuen, og se om du dukker op.

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » lørdag, 04. august 2012 17:36

Regnbuen: hvis det skal give mening når folk søger produkter, så hjælper det vel ikke at baggrundsfarven f.eks er en kontrast til farverne i produktet fordi de så finder noget andet end de søger efter? Jeg synes det er svært ikke at lave kontrast, foreløbig har jeg lavet dette - i 3. forsøg - og er ikke helt tilfreds:
http://www.amioamio.com/da/produkt/45250/. Nu ville det også være nemmere hvis det f.eks. var kobber og lyserød og ikke bare helt lyserød.... Jeg har beundret dine billeder flere gange, og må jo se om jeg kan lure dig kunsten af;-)

Jeg har overvejet giner til mine kjoler, sådan en er bare lidt dyr og mine mannequiner kostede 75 kr stk og jeg har dem i flere størrelser. Jeg har haft levende modeller en enkelt gang, men de kørte hurtigt træt, ellers er det jo klart det bedste.
Blixa Bargeld

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » lørdag, 04. august 2012 17:59

Blixa Bargeld

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » lørdag, 04. august 2012 19:53

Jeg syntes også dine ting er super fine, og helt i orden priser :) Jeg sælger også kun meget sjældent fra min amio, men til gengæld har jeg stor succes på markeder - har du prøvet det, måske det kunne give samme succes for dig?? (f.eks. er jeg meldt på Finders keepers marked hver gang det er der, der er mange købelystne kunder) måske var det noget med en tilmelding til det.. tror stadig de har ledige stande..

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » lørdag, 04. august 2012 19:59

SparklingJosie skrev:Jeg syntes også dine ting er super fine, og helt i orden priser :) Jeg sælger også kun meget sjældent fra min amio, men til gengæld har jeg stor succes på markeder - har du prøvet det, måske det kunne give samme succes for dig?? (f.eks. er jeg meldt på Finders keepers marked hver gang det er der, der er mange købelystne kunder) måske var det noget med en tilmelding til det.. tror stadig de har ledige stande..

Hej!

Mht markeder, så har jeg kun prøvet at stå på steder, som primært er loppemarkeder, og med meget begrænset succes fordi folk bare er på udkig efter brugt og billigt. Det marked du nævner lyder super spændende og lige som noget for mig, så det tror jeg jeg vil prøve. Du har vel ikke lyst at dele en bod evt?
Og hvad hedder din butik på Amio, jeg kunne godt tænke mig at kigge den, hvis ellers det er ok jeg spørger.
Blixa Bargeld

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » lørdag, 04. august 2012 20:11

Ja lige netop - jeg har også forsøgt loppemarkeder - men uden succes. Tjek http://www.finderskeepers.dk (og du skal nok være lidt hurtig med at få en bod da det allerede er d. 15-16 sep) :)
Jeg ved ikke hvor meget publikummet på finders keepers ville være interesserede i de små kjoler, men det er da et forsøg værd - men tror bestemt der er marked for smykker og de skæge hårbøjler mm!
Jeg har allerede bod så deling er desværre ikke muligt. Det kunne ellers være ganske hyggeligt. :) men det er også muligt at få mindre boder til en ok billig pris :)
Min butik på Amio hedder Sparkling Josie.. jeg har ikke brugt det særlig meget da jeg ik føler jeg har tid i øjeblikket.. (:

Tilbage til "Salg af smykker"