Elendigt salg på Amio.....

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Re: Elendigt salg på Amio.....

Indlægaf Sorine » lørdag, 04. august 2012 20:28

SparklingJosie skrev:Ja lige netop - jeg har også forsøgt loppemarkeder - men uden succes. Tjek http://www.finderskeepers.dk (og du skal nok være lidt hurtig med at få en bod da det allerede er d. 15-16 sep) :)
Jeg ved ikke hvor meget publikummet på finders keepers ville være interesserede i de små kjoler, men det er da et forsøg værd - men tror bestemt der er marked for smykker og de skæge hårbøjler mm!
Jeg har allerede bod så deling er desværre ikke muligt. Det kunne ellers være ganske hyggeligt. :) men det er også muligt at få mindre boder til en ok billig pris :)
Min butik på Amio hedder Sparkling Josie.. jeg har ikke brugt det særlig meget da jeg ik føler jeg har tid i øjeblikket.. (:

Jeg vil se om jeg kan nå at få en lille bod på Finders Keepers.
Mht kjoler, så har jeg solgt 3 på Etsy, så måske er publikummet mere der - de er jo temmelig specielle. Jeg har tidligere stået på et julemarked ved Vedbæk og solgt kjoler med stor succces også, jeg vil se om jeg kan få en bod der igen i år, og så se om mine smykker også går.
If it´s predictable, it´s questionable.
Blixa Bargeld

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » lørdag, 04. august 2012 20:42

lyder godt :) så ses vi jo måske på finderskeepers :)

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » lørdag, 04. august 2012 20:56

Sorine skrev:Regnbuen: hvis det skal give mening når folk søger produkter, så hjælper det vel ikke at baggrundsfarven f.eks er en kontrast til farverne i produktet fordi de så finder noget andet end de søger efter? Jeg synes det er svært ikke at lave kontrast, foreløbig har jeg lavet dette - i 3. forsøg - og er ikke helt tilfreds:
http://www.amioamio.com/da/produkt/45250/. Nu ville det også være nemmere hvis det f.eks. var kobber og lyserød og ikke bare helt lyserød.... Jeg har beundret dine billeder flere gange, og må jo se om jeg kan lure dig kunsten af;-)

Jeg har overvejet giner til mine kjoler, sådan en er bare lidt dyr og mine mannequiner kostede 75 kr stk og jeg har dem i flere størrelser. Jeg har haft levende modeller en enkelt gang, men de kørte hurtigt træt, ellers er det jo klart det bedste.

Det er ikke vigtigt at dit produkt, har den farve de har fundet dig på i regnbuen. Så kontraster kan du fint bruge. Det gælder om, at folk ser dit produkt, og at du kommer med i collager, på forsiden og i nyhedsmailen. Synes i øvrigt det lyserøde billede er super godt. Jeg har faktisk skrevet en artikel til Amio om at tage billeder; http://www.amioamio.com/da/artikler/smu ... danagonia/
Når du synes du har styr på din butik, så hjælper det også at være meget synlig på nettet. Deltag i forums, skriv blog, lav konkurrencer.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » lørdag, 04. august 2012 20:59

SparklingJosie skrev:Jeg syntes også dine ting er super fine, og helt i orden priser :) Jeg sælger også kun meget sjældent fra min amio, men til gengæld har jeg stor succes på markeder - har du prøvet det, måske det kunne give samme succes for dig?? (f.eks. er jeg meldt på Finders keepers marked hver gang det er der, der er mange købelystne kunder) måske var det noget med en tilmelding til det.. tror stadig de har ledige stande..

Jeg tror også markeder er godt. Især med kjolerne, fordi folk kan prøve dem på, eller i hvert fald bedre se størrelsen. Jeg har sjovt nok aldrig haft særlig stor succes med markeder. Det tror jeg så hænger sammen med at mine smykker er meget specielle og i den dyre pris ende.

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » lørdag, 04. august 2012 22:19

Jeg syntes også jeg har lært meget af markeder i forhold til at ramme priser som får folk til at købe i stedet for kun at drømme, og hvor meget det handler om personlig udstråling og opsætning af boden :) Man må sørge for at gøre folk opmærksom på sig selv.
Og tror da også sagtens du ville kunne få gang i et salg på markeder Camilla? men ja priser er svært, dine priser er os ret høje, men på samme tid er dine ting også unikke hvilket jo også skal have sin pris. :) Jeg har lært at gå på kompromis for at skabe succes, hvert skrit og hvert forsøg bringer mig tættere på mine mål om sucssesrige markeder. Hver gang kommer man en gang tættere på at have skabt sig et navn hvilket også tit fører til at man kan få flere faste kunder som kender ens produkter.

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » lørdag, 04. august 2012 23:24

SparklingJosie skrev:Jeg syntes også jeg har lært meget af markeder i forhold til at ramme priser som får folk til at købe i stedet for kun at drømme, og hvor meget det handler om personlig udstråling og opsætning af boden :) Man må sørge for at gøre folk opmærksom på sig selv.
Og tror da også sagtens du ville kunne få gang i et salg på markeder Camilla? men ja priser er svært, dine priser er os ret høje, men på samme tid er dine ting også unikke hvilket jo også skal have sin pris. :) Jeg har lært at gå på kompromis for at skabe succes, hvert skrit og hvert forsøg bringer mig tættere på mine mål om sucssesrige markeder. Hver gang kommer man en gang tættere på at have skabt sig et navn hvilket også tit fører til at man kan få flere faste kunder som kender ens produkter.

Det tager mig også lang tid at lave et smykke, derfor kan det ikke sælges billigere. Mit salg er også ganske fint på nettet, så det er jo noget nemmere end at være på markeder. Skulle jeg leve af mine smykker, ville jeg dog helt sikkert gøre meget mere for at sælge på markeder.

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » søndag, 05. august 2012 08:39

Danagonia skrev:
Sorine skrev:Regnbuen: hvis det skal give mening når folk søger produkter, så hjælper det vel ikke at baggrundsfarven f.eks er en kontrast til farverne i produktet fordi de så finder noget andet end de søger efter? Jeg synes det er svært ikke at lave kontrast, foreløbig har jeg lavet dette - i 3. forsøg - og er ikke helt tilfreds:
http://www.amioamio.com/da/produkt/45250/. Nu ville det også være nemmere hvis det f.eks. var kobber og lyserød og ikke bare helt lyserød.... Jeg har beundret dine billeder flere gange, og må jo se om jeg kan lure dig kunsten af;-)

Jeg har overvejet giner til mine kjoler, sådan en er bare lidt dyr og mine mannequiner kostede 75 kr stk og jeg har dem i flere størrelser. Jeg har haft levende modeller en enkelt gang, men de kørte hurtigt træt, ellers er det jo klart det bedste.

Det er ikke vigtigt at dit produkt, har den farve de har fundet dig på i regnbuen. Så kontraster kan du fint bruge. Det gælder om, at folk ser dit produkt, og at du kommer med i collager, på forsiden og i nyhedsmailen. Synes i øvrigt det lyserøde billede er super godt. Jeg har faktisk skrevet en artikel til Amio om at tage billeder; http://www.amioamio.com/da/artikler/smu ... danagonia/
Når du synes du har styr på din butik, så hjælper det også at være meget synlig på nettet. Deltag i forums, skriv blog, lav konkurrencer.

Tak for link til din artikel om at tage gode billeder, den var rigtig god at læse. Og så faldt jeg lige over hende her på Etsy, som jeg faktisk synes har rigtig gode billeder: http://www.etsy.com/listing/64355455/pearl-and-bead-multi-chain-necklace
Blixa Bargeld

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » søndag, 05. august 2012 10:23

Man skal også huske at bruge de ord som man vil findes på i søgninger. De skal stå enten i overskriften eller i næste tekst, som er den som vises, når du holder musen henover dit billede - det er selvfølgelig et både/og ikke kun enten/eller. Jeg tror ikke søgningen sker i selve beskrivelsen (sidste tekstfelt) af smykket.

Jeg ser en del som sætter al beskrivelse ind i overskrift og næste tekst og intet brugbart i selve beskrivelsen. Jeg ved som sælger at når man holder musen henover billedet, vises en tekst, men gør køberne også det? For mig er det en slem skuffelse at klikke sig ind på det billede, for du får nærmest intet at vide. Og hvis overskriften er lang, kan den ikke vises fuldt ud. Hvis teksten som vises med musen er lang, kan du ikke nå at læse den før den forsvinder. Det er nogle ting som man også skal være opmærksom på - jeg har ikke tjekket om du gør det forkert, så det er måske ikke relevant for dig.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » søndag, 05. august 2012 14:14

Husk nu på copyright når i finder billeder til baggrunde... især fordi det jo bruges i salgs øjemål, det kan der godt være nogen der bliver pænt sure over. ;-)

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » søndag, 05. august 2012 20:18

Line skrev:Husk nu på copyright når i finder billeder til baggrunde... især fordi det jo bruges i salgs øjemål, det kan der godt være nogen der bliver pænt sure over. ;-)

ja, jeg ved godt jeg lever livet lidt farligt hvad det angår. Jeg tror jeg må hanke op i kameraet og tage en slotssafari snarest....
Blixa Bargeld

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlægaf Jaso » mandag, 06. august 2012 10:12

Jeg bryder mig faktisk ikke så meget om de billeder,hvor du sætter baggrunden ind - det er meget tydeligt og virker fake på mig når modellen er så oversize i forhold til resten. Så hellere den lidt kedelige baggrund :) men det er nogle super flotte ting du laver.

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » mandag, 06. august 2012 12:54

Jaso skrev:Jeg bryder mig faktisk ikke så meget om de billeder,hvor du sætter baggrunden ind - det er meget tydeligt og virker fake på mig når modellen er så oversize i forhold til resten. Så hellere den lidt kedelige baggrund :) men det er nogle super flotte ting du laver.

Tak skal du have.
Jeg må nu sige, at min kjoler bliver favorittet som aldrig før på Etsy når jeg putter et slot i baggrunden.....;-)
Blixa Bargeld

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlægaf Jaso » onsdag, 08. august 2012 19:54

Så må du ud og få taget nogle virkelige billeder :) de skulle jo også gerne købe noget :)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 08. august 2012 20:45

Sorine hvilket billedbehandlingsprogram anvender du for at skifte baggrund?
(Hvis de favoritter på etsy, så skulle den jo være hjemme)

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » torsdag, 09. august 2012 09:31

Pia Lou'lou' skrev:Sorine hvilket billedbehandlingsprogram anvender du for at skifte baggrund?
(Hvis de favoritter på etsy, så skulle den jo være hjemme)

Hej Pia

Jeg bruger GIMP. Det er gratis, til gengæld kan det være lidt bøvlet at finde ud af, men eftersom jeg aldrig får råd til Photoshop, er jeg med tiden blevet ret glad for det.

http://www.gimp.org/
Blixa Bargeld

Tilbage til "Salg af smykker"