kommisionsaftaler

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
ConniGrit
Træ perle
Geografisk sted: StorKøbenhavn
Kontakt:

kommisionsaftaler

Indlægaf ConniGrit » mandag, 02. juni 2014 13:20

Har I erfaring med kommisionsaftaler?

Jeg har lavet aftale med et hotel om udstilling af smykker. Hotellet får 10% i kommission og det synes jeg fint.

Nu har jeg mulighed for at lave en aftale med en forretning - det er kosmetolog, frisør mv.

Deres udgangspunkt er 30% i kommission. Det ved jeg ikke rigtig om det er for højt. Synes det er men VIL rigtig gerne have aftalen?

Har I et godt råd? jeg kan jo sige ja tak og sætte priserne lidt op - er det en god mulighed. Det skal siges at forretningen ligger på en dyr indkøbsgade.

Jeg skal vise mine smykker frem i morgen, så jeg ønsker, hvis det er muligt, meget gerne et svar inden.

Rigtig god solrig dag.

Bedste hilsner
ConniGrit
mvh Conni

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: kommisionsaftaler

Indlægaf kiskan » mandag, 02. juni 2014 13:34

Jeg kendte ikke reglerne for en kommission, så jeg googlede det. Her er 2 forklaringer:
http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_j ... ionsaftale
http://www.advodan.dk/kunde-og-leverand ... onsaftale/

Den procent du nævner, er det den som forretningen får for at sælge dine smykker? Hvis ja, kan du jo angive at beløbet skal tages af beløbet før moms (dvs. et lidt lavere beløb ift. salgsprisen). Forretningen får jo ikke lov at beholde momsbeløbet selv, men skal afregne det til Skat.

Der står i reglerne at det er dig som bestemmer prisen og det skal butikken rette sig efter.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

ConniGrit
Træ perle
Geografisk sted: StorKøbenhavn
Kontakt:

Indlægaf ConniGrit » mandag, 02. juni 2014 13:49

Tak for dit hurtige svar.

De 30% er til forretningen. Nu er jeg ikke momsregisteret, da jeg ikke har solgt så meget. Med det måske nødvenligt?
mvh Conni

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » mandag, 02. juni 2014 13:56

Jeg tror ikke at det er nødvendigt at du er momsreg., men forretningen som skal sælge dine ting er jo momsreg. og de skal lægge 25% på dine priser.

Du kunne jo spørge dem, hvorfor de tager 30%. Skal du levere stativer eller er det forretningen som gør det. Hvis ja, så kan det jo bl.a. være noget af årsagen.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Truntemus
Voks perle
Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Truntemus » lørdag, 23. august 2014 19:09

Umiddelbart, så synes jeg ikke det er så ringe med 30%. Fordi en frisør, kosmetolog osv. kunne jo bare købe smykker, som de solgte til to til tre gange indkøbsprisen. De har det rigtige publikum. Hotellet med 10% er helt fint :)
Generelt sælges smykker for 3 gange indkøbsprisen hos guldsmede og smykke/mode butikker.

Tilbage til "Salg af smykker"